@stronauten med 3 små Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Altså, grunnen til at jeg spør (jeg vet jo at det er en sammenheng), er at legen min, som er en dyktig allmennlege, påstår at det ikke er dokumentert noen sammenheng mellom tannfrembrudd og feber. Men dette vet da "alle" småbarnsforeldre er fakta? Og en annen ting; hvor mange dager pleier barna deres være plaget med feber i forb med tenner? Hvilke andre spymptomer kjenner dere igjen fra gang til gang?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Svigerfaren til en venninne av meg er også lege, han mener det samme. Men han har også sagt at forkjølelse ol gjerne bryter lettere ut når barnet holder på med tenne, men at det ikke er tennene i seg selv som gjør at barnet blir sykt. Jenta mi har ikke vært syk mer enn en gang når ho har fått tenner. Og da var hele familien også forkjølet, så jeg tror ikke det hadde noen sammenheng den gangen. Dessuten har hun søsken som også har vært fine og friske når de har fått sine tenner.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Barn får ikke feber av å få tenner!! Hvorfor skulle de få det? Feber er kroppens reaksjon på en infeksjon fordi bakterier og virus ikke trives og slutter delvis eller helt formere seg ved kroppstemp over 38. Tannfrembrudd er ingen infeksjon. Men de antar at feber kan gjøre at tennene bryter gjennom raskere, derfor kommer noen ganger tenner når barnet har feber : )
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Det er det samme som jeg har hørt... og for oss foreldre blir det nesten litt det samme hva som forårsaker hva... man sitter der med en feberhet unge som også har vondt i gommene pga. tenner...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Helsesøstra mi sier at legene kan si hva de vil, etter 28 år som helsesøster er hun overbevist om at det er en sammenhend. Hun har sett det for mye til at hun gotar noe annet.....
Meg og bøllegutta!! Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Det blir jo litt sånn " Hva kom først, høna eller egget?" Er det feberen som kom og pga den kom tennene? Eller det tennene som kom og da kom feberen? )
annie-77 Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 Hei- Ja nå har jenta vår fått 12 tenner. Og holder på med nr 13. Og som ved hver tann ; rennende nese, feber en natt og en dag, hanglete og småforkjøla i en uke, våkner mye om nettene. Etter en uke kommer tanna. Når jekslene kom var det ekstra ille, men de grodde tydeligvis samtidig, for de poppet opp 2 og 2 sånn ca samtidig. Slik er det for vår tulle så det er en eller annen sammenheng. Jeg tror tennenes frembrudd krever så mye energi at immunsystemet nedprioriterer annet, og at hun derfor blir litt hanglete og småsyk. Misunner dere som ikke merker så mye til tannfrembrudd ja!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå