#Prinsemor# Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Glær mæ te det e ferdig i ovnen, sitt å kose mæ me deig imens. Må ha nå godt å kos sæ me i førjulstida. Har tenkt å bake pepperkaker til helga.
Chiquita Bananas Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Hva er dette ? Har ikke hørt om det før... Har du oppskrift ?
#Prinsemor# Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2006 Colakaker 200 g sukker 200 g margarin 1 ss sirup 1 ts vaniljesukker 300 g hvetemel 1 1/2 ts natron Stekes midt i ovnen ved 180°c i ca. 10 min. Rør smør og sukker hvitt. Bland i resten eltes til en jevn fin deig. Del opp deigen i 6 og rull hver del til en fingertykk pølse. Legg pølsene på steikebrettet og klem dem flate. Deles på skrå med pizzahjule/kniv med en gang du tar de ut fra ovnen. skal være ca 2-3 cm brede.
selfangerkjerringa Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Nam det hørtes godt ut! Deigen også.. hehehe... jeg elsker kakedeig Tror sannelig jeg skal bake dette sammen med 2-åringen min og mamma imorra!
#Prinsemor# Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2006 De er veldig enkle og det går fort å lage, pleier bestandig å lage 2 posjoner jeg pga, det bestandig går tomt. Men tror jeg fikk nok deig + ferdige colakaker før middag, var hvertfall ikke så veldig sulten, føler meg litt skjelven nå av sukkersjokk. Men bli vel non smakebita så fort det går over, hehe. Deilig med adventstid.
rødhette* Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Jeg har gått og gleda meg til å spise colakaker helt siden sist jul hehe Skal lage det en dag neste uke, tenkte jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå