Gå til innhold

Dere andre med babyer rundt 3-4 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som har en ekstremt sutrete baby? Han sover bra om natta og spiser godt. Men han tåler nesten ikke å bli lagt for seg selv på dagtid. Får verken dusjet eller gått på do eller spist pga at han sutrer med en gang jeg legger han fra meg. Jeg har jo litt toleranse da, men det er jammen ikke greit å få gjort noe før jul her med en baby på armen hele tiden. Noen som har tips og råd til meg?

Skrevet

Jeg har det slik jeg og, men jeg tenker ikke at hun er sutrete egentlig. Jeg har tolket det som om hun begynner å bli veldig interessert i omgivelsene og gjerne vil oppdage mest mulig, og aller helst sammen med mamma! Jeg har kjøpt en bæreslynge og da kan jeg putte henne oppi der hvis jeg må gjøre mye.. Må jo tilstå at jeg har plassert babygymmen hennes forran Godmorgennorge så jeg kan få i meg litt frokost.

Skrevet

kan nok være tenner også.

og så tror jeg de er ganske utålmodige, blir fort leie av den ene tingen de driver med og vil gjøre noe nytt. kjeder seg fort

nå skal vi kjøpe vippestol så han kan være med meg på badet og kjøkkenet. hat nemlig begynt å snu seg rundt, kan derfor ikke bare gå ut av rommet heller, må stadig inn og snu ham!

Skrevet

Min har vært sånn hele tiden, er nå fem måneder. Men det er blitt bedre og bedre. Nå kan han ligge lenger for seg selv, men det hender han protesterer endel og jeg må ta han opp. Har funnet ut at han må aktiviseres mye, trenger å ha noe å se på, ta på osv hele tiden. Når jeg legger han ned passer jeg på å f.eks. synge eller tulle med han med en gang, ellers protesterer han på å bli lagt ned.

Ellers liker han å være nær meg, at han ser meg. Men for å være ærlig, tror bare det er sånn det er for mange. Men det blir vel bedre snart...

Skrevet

Samme her. Hun sover hele natta fra 21 til 06, kanskje ett måltid. I dag har hun sovet en halvtime.Det er begrenset hva babygym, bæresele og lekematte kan gi meg av tid. Kan du prøve å la han ligge og sutre litt da? Du hører sikkert forskjell på sutring og gråt, sutring betyr stort settt at de vil ha oppmerksomhet, ikke at de har det vondt av noe slag. Jeg vet det ikke er lett, men du må jo prøve å få litt tid til deg selv/husarbeid også. Han skjønner vel at det hjelper å sutre, så det er klart han vil gjøre det når du legger han fra deg, de aller fleste babyer vil jo være nær mamman sin så ofte de kan!

Her bruker jeg også vippestol i korte perioder for å få dusjet/tatt opp av oppvaskmaskinen osv. Prater hele tida til henne.

Skrevet

Når jeg legger han fra meg, går det fem min med sutring til det utvikler seg til gråt dessverre....... Har prøvd babygym, leikegrind og vippestol, men får bare kortvarige pauser. Han sover max en halv time i slengen på dagtid, men vil ikke klage heller siden jeg sover ganske bra på natta. Det er tross alt det viktigste. Takker for alle svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...