kjærlighetsbarn i magen Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Er det noen som bruker det? Hvor mye betaler dere for det pr gang? Vurderer å anskaffe meg det fordi vi venter to små snart, og det blir sikkert nok av andre ting å henge fingrene i... Hvor har dere evn fått tak i vaskehjelp?
januar mamma 2011 Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Vi hadde ei tremening av meg en periode. Hu fikk 250 kr gangen. Trur hu brukte ca 11/2 time jeg. Prisen satte hu selv.
januarglede Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Jeg har en venninne som kommer å vasker. Jeg betaler 125kr timen og hun har 3timer en uke 2 timer neste osv. 2egt er bare anenhver uke og derfor trengs det bare 2 timer når det bare er 1etg. God investering å ha hjelp til vasking.Vi har færre diskusjoner om arbeidsfordeling nå
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 vi snakket om å få oss det, men jeg er så skeptisk til å få fremmede mennesker i huset, blant skittentøy og posten vår.. eller er jeg kanskje bare hysterisk??
Mrs. Bouquet Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Vaskehjelpen naboene mine har gjør ikke daglig husarbeid som klesvask o.l. Vaskehjelpen kommer til ferdig ryddet hus, stolene er tatt opp fra gulvet m.m. og hun vasker stort sett gulver, trapper og hele badet. Tror det er vel anvente penger om man ikke koser seg med å vaske (slik jeg gjør), hadde ikke tvilt et sekund på å betalt noen hundrelapper i uka da.
tripptrapp3sko Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 har hjelp annenhver uke.Betaler 300kr .Avtalt 3 timer,men hun greier seg med 2.5 timer.Har huset ferdig ryddet når hun kommer.Har bare vært hos oss noen få ganger,men synes det er helt fantastisk.Med litt stram økonomi sparer vi heller inn på kino besøk
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 Her lukter det mye svartarbeid.. Jobber i firma hvor vi tilbyr hjelp i hjemmet og et hvitt alternativ. Det selvsagt litt dyrere, men en er forsikret dersom det skjer noe + at en driver lovlig. Veldig mange småbarnsforeldre som bruker oss.
Abracadabra Skrevet 7. desember 2006 #8 Skrevet 7. desember 2006 Vi må rett og slett ha det, har hatt i en måned nå og det er himmelsk! Min mann har aldri vært flink til å hjelpe til hjemme, og til vanlig går det rundt, men nå orker ikke jeg mer (stor mage og det der!), og han jobber alt for mye til at det hjelper å mase på ham... Så nå kommer verdens snilleste dame og vasker for oss én gang i uken, og hun får 500 kr for det. Litt dyrere men ikke svart... Fant henne på Finn.no! Det er verdt alle pengene bare for å slippe å mase på - og diskutere med - min mann.
jannis3 Skrevet 7. desember 2006 #9 Skrevet 7. desember 2006 Akkurat fått meg en vaskehjelp, hun har vært her for første gang idag.... HELT HIMMELSK! Kom hjem fra jobb kl 12 for å låse henne ut (hun kom kl 9). Hun var ikke helt ferdig, holdt på til halv ett... Hadde avtalt kr 100.- pr time, så jeg gav henne 350.- idag. Hun sa det sikkert holdt med tre timer etterhvert.. Huset skinner og lukter helt nydelig! Det er verdt pengene... )
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #10 Skrevet 7. desember 2006 Trenger jo ikke være svart da...men høres nok ikke helt hvitt ut det her nei Hvor mye tar firmaet du jobber i da? Kunne tenkt meg vaskehjelp selv på sikt og liker best å gjøre ting lovlig...og det er jo ganske mye styr med å melde ifra til NAV om at man er arbeidsgiver, + at man må legge til 14 % arbeidsgiveravgift og 10.5 % feriepenger + sørge for forsikring som gjelder mens arbeidet pågår...puh. Men ville ikke turt å ikke gjøre det sånn, tenk om en arbeidsulykke skjer og så står jeg der med alt ansvaret fordi jeg ikke har sørget for å gjøre ting lovlig.
Mammaja 120107 Skrevet 7. desember 2006 #11 Skrevet 7. desember 2006 Vi betaler 500 og de kommer hver 14 dag. Vi rydder først som kan være litt pes, men er jo greit å få unna innimellom. Anbefales på det varmeste. Nå trenger jeg bare noen som kommer og lager middag for oss hver dag he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå