Mamma til to tette Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Lurer på om dette er vanlig. Er veldig plaget med kynnere for tiden, har ikke telt dem men regner med å være oppi 10 om dagen. Er førstegangs i uke 25. Det merkelige er at de ikke nødvendigvis kommer når jeg overanstrenger meg, ofte våkner jeg om morgenen av dem eller de kommer når jeg ligger på sofaen og slapper av. Er hjemme fra jobb denne uken så har heller ingen grunn til å være stresset...Jeg vil ikke kalle dem vonde men absolutt ubehagelige...jeg tok det opp med lege i dag, hun sa det var tidlig men så lenge de ikke var regelmessige og gjorde mer vondt så var det ikke noe å bekymre seg over. Jeg har planlagt å gå tilbake til en stressende jobb i neste uke, noen som har erfaringer med dette? Er livredd for å føde for tidlig...
Mikaia Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Hei. Jeg fikk ogsaa mange kynnere i uke 24/25. De startet helt plutselig. Som deg saa har jeg en stressende jobb med 1 times reisetid til og fra jobb. Jeg fikk ofte steinhard mage paa vei til jobb og magen forble steinhard inntil jeg kom meg hjem og fikk lagt meg ned. Saa fikk jeg kynnere ogsaa om natten og spesielt hvis jeg snudde meg i sengen. Jeg telte antall kynnere og paa en god dag kunne jeg ha rundt 10, som regel var det mange flere... Jordmor sa jeg burde ha maks 10 om dagen (i noen boeker staar det at man boer ikke ha flere enn 4 per time). Jeg er naa 100 % sykemeldt i to uker (i uke 27 naa). Jeg har vaert hjemme i en uke naa og har hatt kanskje 4-5 kynnere per dag (ofte om morgenen). Jeg holder meg veldig i ro og har bare vaert ute paa korte turer. Jeg foeler meg mye bedre! Jeg gjoer ogsaa noen ryggoevelser og pusteoevelser som har gjort at jeg ble kvitt ryggsmerter som ofte kom med kynnerne. Legen sjekket at jeg ikke hadde begynt aa aapne meg enda saa jeg ble litt beroliget. Jeg vil absolutt anbefale deg aa ta det med ro. Min lege kommanderte meg rett til sengs og skrev sykemelding med en gang. Lykke til og ta det med ro!
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Forrige gang jeg var gravid hadde jeg masse kynnere. Det startet i uke 16 og økte på utover i svangerskapet. På slutten mistet jeg helt tellingen. Jeg ble ikke sykemeldt og fungerte normalt på tross at det var innmari slitsomt med alle kynnerene. Fikk også mange på kveld og natt. Syntes ofte det hjalp med varmepute på magen eller en varm dusj. Håper jeg slipper å bli like plaget i dette svangerskapet, for det var innmari slitsomt!
Mamma til to tette Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2006 Takk for svar! I dag har jeg bestemt meg for å ta det heeelt med ro og utenom 3 stk før jeg stod opp så har det vært rolig. Prøver meg på redusert jobb i neste uke så får vi se. Skal også til jordmor i neste uke så får en ekstra sjekk da. Må av og til få en reminder fra kroppen om å ta det mer med ro....
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 du kan jo høre om å få sjekket om livmorhalsen er blitt påvirket av kynnerne, så slipper du å bekymre deg for det..Er enkelt å greit å få gjort hos gynekolog. lykke til videre med svangerskapet
Xenaen Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Sist svangerskap fikk jeg plutselig så mye kynnere, og de ble mer og mer regelmessig. Det jordmor sa (etter at de hadde stoppa riene og gitt meg lungemodningssprøyter) var at i perioder vaks livmora så raskt og at dette kunne trigge kynnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå