Gå til innhold

gravid med fjerdemann!!

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Det går i juleavslutninger hos dere også, ser jeg. Min 7.klasse har konsert i kirken i kveld og i morgen, så vi har vært i kirken i hele dag med over 70 12-åringer. Er hjemme en tur og tar en pust i bakken før vi må møte opp igjen.

Jeg er også ferdig med juleinnkjøpene - heldigvis. På torsdag er det siste arb.dag, og på kvelden skal vi feire en tidlig julaften med foreldrene mine, så vi slipper å dra med alle gavene nedover. Vi kjører bil fredag morgen. Vi har en del kjentfolk på veien, så vi skal ha spisepauser både på Støren, Tynset, Elverum og kanskje Lørenskog. Så vi skal nok holde oss mette, tenker jeg.

Gleder oss til å dra nedover og nyte jula.

Fortsetter under...

Vil bare ønske dere en riktig god tur nedover... kjør forsiktig...

Ha en fin kveld sammen med foreldrene dine i dag..

Nå er det endelig ferie for jentene og vi koser oss hjemme hver dag nå..

Jeg begynner ikke jobbe før på nyåret... nå skal vi spise masse god mat og kose oss..

Ha en riktig god jul og kos dere masse...

Vi snakkes...

Hei igjen... glemte helt å si en ting i går... tror faktisk jeg har kjent liv.. så vidt det er.. kjenner hvertfall igjen den følelsen... Har fått vite at babyen ligger helt øverst i livmora og ut mot magen så det stemmer nok..

Fortsatt god jul og god tur i morgen... måtte bare dele det med deg..

Hei, igjen!

Nå sitter jeg i Svelvik og skriver litt. Det har vært noen koselige, men slitsomme dager her nede. Jeg har absolutt ikke vært i form. Jeg vil helst bare sove eller ligge på sofaen og slappe av. Er slapp, trøtt og kvalm. Med sistemann hadde jeg det likedan, og da ga det seg i ca uke 9. Håper det gjelder denne gangen også. Får så dårlig samvittighet når vi er borte på besøk. Håper jeg blir bedre til jeg begynner på jobb igjen. Så artig at du har kjent liv!! Det gleder jeg meg også til.

håper du har fått slappet av i ferien.

Hallo... æsj så kjedelig at du er i så dårlig form.. får håpe det går over snart....Har du fortalt resten av familien det? gikk det bra?

Bra at dere kom dere vel fram...

Vi var på ultralyd i går og det var helt fantastisk...

Så alt som var og kunne telle ti fingre og tær på hver side...

Lå ikke rolig nesten i det hele tatt... kunne ikke se hva det var da så får smøre oss med tålmodighet litt til...

Håper du klarer å kose deg litt mens du er borte da og at du blir vartet opp.. trenger det nå...

Ha en fortsatt fin jul og håper du snart blir bra.

Når drar dere hjem forresten?

Annonse

Hei!

Da sitter jeg i sofaen min hjemme i min egen stue. Det har vært en lang dag med mye kjøring, men heldigvis har vi tålmodige unger i bilen (+ DVD). Så etter kveldsmat hos mine foreldre dro vi hjem og slappet av. Deilig.

Sliter fortsatt med mye kvalme og trøtthet. Gruer meg til å begynne på jobb på tirsdag, og er spent på hvordan det vil gå hvis jeg er i så dårlig form.

Det gikk bra å fortelle det til svigerfamilien. Ingen negative kommentarer, så nå er det i allefall gjort. Teller dager nå, og håper den dårlige formen vil gi seg snart. Blir litt "uggen" i humøret også når kvalmen river og sliter i kroppen til enhver tid.

Så morsomt at det var en livlig krabat. Jeg blir nesten litt misunnelig på de ultralydene dine ;), men så lenge alt går som det skal her, så får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet og vente til uke 18-19.

Hallo og godt nyttår....

Da var jul og feiring over... syns det er litt deilig jeg da... var fryktelig sliten i går... vi har hatt folk hele jula og nyttårsaften...

I går lå jeg nesten bare på sofaen.. trengte det..

Godt at turen hjem også gikk bra.. håper dere har hatt en fin julefeiring og nyttårsfeiring... Nå venter jobb og hverdagen igjen..

Hvordan er formen din nå?

Snakkes...

Hei igjen... hvordan er det med deg?

Her er alt bra... har begynt å jobbe igjen og det er deilig... jobber ikke fullt da men bedre enn å bare gå hjemme...

Nå er det helg igjen og det er deilig.. skal prøve å få ryddet bort litt jul i helgen.. ellers skal jeg bare slappe av med mann og barn.....

Håper formen din er bedre nå...

hei!

her er ikke formen særlig bra. Er bare kvalm, sliten og slapp. Blir nesten litt bekymret - har aldri vært slik før. Har bestilt UL neste torsdag, bare for å roe meg ned litt.

I går var jeg innom jordmor. Var kjempedårlig da. Ble satt på sv.penger til 5.februa, så i går og i dag har jeg bare ligget på sofaen.

Møtte en elev på skolen i dag, og fikk da vite at det hadde vært fullt kaos med noen av mine elever i dag. Da er det fælt å ikke være der. håper det retter seg.

Satser på å være helt bra til 5.feb. når jeg forhåpentligvis starter å jobbe igjen.

Uff så kjedelig... er så forferdelig å være så dårlig...

Ikke tenk på jobben de klarer seg.. trenger å ta vare på deg selv og den lille du nå..

Håper ikke det blir langvarig da...

Ultralyd neste uke blir spennende da.. hold meg oppdatert..

hvor langt er du nå?

Vi skal på ul igjen neste uke vi også.. kanskje de kan se hva det blir da???

Du får ha masse god bedring og ta vare på deg selv...

Håper du snart blir bedre..

Ha en god helg...

Sitter her på sofaen og slapper av. Er ikke så kvalm i dag, men orker fortsatt ikke å gjøre noe. Blir litt nervøs av dette, jeg. Har en venninne som har ME (kronisk utmattelsessyndrom), så jeg blir litt skremt når jeg ikke orker noen ting. Jeg er nå 8+6 uker på veg.

Håper formen bare går oppover nå. Tar det med ro. Tør ikke å utfordre energinivået.

De fleste vet det nå - også ungene. Det ble unaturlig å holde det hemmelig når jeg er så dårlig. De gleder seg. Jeg har sagt i fra at det kommer en baby hvis den ikke blir syk. Så får vi bare håpe det går bra.

God helg!

Annonse

Hvis det er no trøst så var jeg også helt utmattet og orket ingenting..

Det gikk plutselig over når jeg nærmet meg 12 uker...

Nå er jeg full av energi igjen så du kommer deg nok også snart...

Greit å fortelle ungene det så de vet hva som foregår.. det måtte jeg også.. ellers skjønner de jo ikke no...

Tipper du er i mye bedre form om et par ukers tid....

Du er jo straks 9 fullgåtte og begynner på den 10 uka...

God bedring, slapp av og tenk på deg selv.

Snakkes senere..

Da er det gått noen dager siden sist. Formen er ok så lenge jeg holder meg i ro. Hvis jeg henter/leverer i barnehagen, så kommer kvalmen og slitenheten med en gang. Det blir mye stillesitting i løpet av dagen. Mange dårlige tv-serier.

Men det går i hvert fall fremover nå. Er nå 9+3 uker, og i morgen skal vi på tidlig ul. Det blir spennende. Håper alt står bra til.

Vi snakkes!

Hallo.. så spennende med ul i morgen.. alltid deilig å vite at alt er bra...

Bra at det går framover med deg hvertfall... er nok snart helt pigg igjen...

Vi var på ul i dag og alt var bra den vokser og legger på seg...

Kunne ikke se hve det var da for den lå med rompa til!!

Skal på ul om 5 uker så forhåpentligvis får vi se det da....

Dere får ha masse lykke til i morgen... hold meg oppdatert da...

Snakkes

Da var ul over, og alt så bra ut. Ut i fra hans beregninger, var jeg nesten to uker lengre. Det vil si at det jeg trodde var en slags kortvarig mens, kanskje var en festeblødning. Jeg er litt usikker på hva som er riktig. Men bruker nok den siste terminen, så jeg ikke kommer for sent til ul.

Ny termin er da foreløpig 3.august.

Hallo igjen... så bra at alt var i skjønneste orden.... deilig å vite at du er litt lenger på vei også da...

Vi var på ul på onsdag.. kjempestas.. lå med rompa til så kunne ikke se hva det var...

Var blitt så stor at vi ikke fikk sett hele babyen på en gang.. helt herlig..

Hvordan er formen din?

Håper du har blitt bedre.. nå skal jeg på lunsj med mamma..

Snakkes senere

HEi!

Da er vi i gang med en ny uke igjen. Formen er mye bedre, men jeg må ha mye hvile. Hvis jeg er en del i aktivitet i løpet av dagen, så må jeg betale for det etterpå med å være sliten og kvalm. Men jeg orker mye mer nå enn for bare en uke siden. På onsdag er jeg 12 uker allerede, så det går jo framover!

Så morsomt at den lille er blitt så stor. Var det to jenter du hadde fra før?

Det hender at de små er litt blyge. Var det den ordinære ul du var på nå, sånn at du er kommet til uke 18-19?

I kveld skal jeg på kveldsmat med to gode venner/kollegaer. Det blir koselig. Må kjøre 45 minutter for å komme dit(vi kjører 2 stk sammen). Er litt spent pga at det er meldt full storm i dag. ellers så er vinteren kommet for fullt, heldigvis, så i helga fant vi frem skiutstyret (ikke jeg). Artig for ungene. Er egentlig ikke så veldig glad i vinteren, men nå var jeg skitlei av å vaske barnehagedresser fulle av sand og leire hver dag. Ha en fin dag!

God kveld....

så bra at formen begynner å bli bedre.. så kjedelig å være dårlig..

Moro at du var lenger på vei også da... gjør ikke no det akkurat..

Var ikke den ordinære ul vi var på nå.. den skal vi på om 4 uker...

synes det er litt sent egentlig for da er vi jo halveis..

Er i min 16 uke nå så det er 4 uker mellom oss bare...

Er fortsatt i kjempefin form men sover dårlig om natta.

Er oppe og tisser i gjennomsnitt 4 ganger i løpet av natta og holder på å bli gal..... skal opp tidlig og to barn skal leveres før det er å mase avgårde på jobb.. så det er litt slitsomt akkurat nå....

Men er tross alt bedre enn å kaste opp og være kvalm... får håpe det retter seg snart..

Er forresten to jenter vi har fra før ja...

Nå er det snart kveldsmat og bad for småtrolla..

Snakkes senere ha en fortsatt flott kveld!

Hei!

Jeg kjenner godt til de nattlige turene, ja!! I tillegg har jeg nå en forkjølelse å jobbe med, så det blir mange våkne perioder i løpet av natten. Er deilig å fortsatt ha mulighet til å sove litt om morgenen.

Kan fortsatt bli forferdelig kvalm hvis jeg er trøtt eller sliten. Dette kommer særlig på kvelden når jeg skal legge meg, men alt er bedre enn de første 10 ukene!

vi snakkes!

Hallo.. hvordan er formen din nå?

Her er formen veldig bra.. føler at jeg har masse overskudd om dagen og det er kjempedeilig...

Bare et spm.... har fått så vannvittig mye utflod nå den siste uken litt sånn gulaktig... sorry detaljer men håper du tåler det...

Har snakket med jordmor og ho sier det ikke er no farlig så lenge det ikke klør eller svir...

Har du opplevd det med dine?

I dag skal vi på disney on ice i oslo.. det gleder vi oss til alle sammen..

Ha en fortsatt god helg så snakkes vi senere.

Hei!

Jeg tror den utfloden du har er ganske normal. Jeg har i perioder masse gult som kommer ut, så det er nok ingenting å være bekymret for.

Ellers så er formen omtrent som i forrige uke. i går gikk jeg en tur med de to minste. Det gikk bra, helt til ettermiddagen. Da ble jeg så sliten at jeg bare ble liggende på sofaen og sløve. Så jeg tåler fortsatt ikke så mye, men jeg fungerer i hvert fall. Det er så rart at dette sv.skapet skulle bli sånn, jeg som alltid har vært frisk og rask. Må jobbe litt med meg selv på dette. Føler at jeg blir en belastning for omgivelsene.

Skal fortsatt være hjemme i to uker til, så jeg satser på at jeg er blitt bedre innen da. Bruker en del energi på å tenke på hvordan resten av våren på jobb skal bli. Vi får se.

Vi må vel snart ut i snøen tenker jeg, før de to minste begynner å sloss :)

Kos dere på Disney on ice. Vi hadde egentlig lyst til å dra i år, men det ble bare med snakket i år også.

Jeg synes det er litt rart det der med antall barn og reaksjonen fra omverden...

Når tante fikk barn nr 6 så var det faktisk ei nabodame som sa "si meg,skal dere befolke verden alene??" Stakkars tante..uff...

Men jeg blir litt sånn "hallooo?!" på folk som som nærmest skal diktere hva som er normalt/ikke normalt antall barn. 1 barn er for lite - 4 for mye?! Give me a brake altså!!

Selv venter jeg nr 2 og TRO meg - jeg/vi (min mann) har fått høre maaaaaange ganger "neimen, dere MÅÅÅ jo få nr to også!!" Har flere venninner som har ett barn og det kunne ikke ramle meg inn å spørre de "ærlig talt, dere måå jo ha to eller flere barn".

Ok - bare en liten utblåsning....ikke meningen å rote til tråden hehe...

Masse lykke til mamma-til-4 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...