Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere med klær i str 50 eller 56 på sykehuset? er veldig i tvil , får gutt , og de er jo gjerne litt store?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal ha med str 50.. håper ikke ungen min er i str 56 allerede lizzom:P nei, min lille klump skal bruke 50 i

begynnelsen ja!!!!!!!! he he

Skrevet

Erfaringsmessig så blir 50 for lite rett og slett. Jeg har to bodyer i 50, resten er 56. Skulle det vise seg at knøttemor er bitteliten (noe jeg tviler sterkt på) så får jeg sende gubben ut på panikkshopping mens vi er på barsel :) Klær til barseloppholdet på sykehuset får de jo der.

Skrevet

Jeg har tenkt å ta med to sett. Barna i slekta mi har en tendens til å være ganske lubne ved fødsel sånn at selv om de ikke er lengre enn 50 cm blir størrelse 50 fort litt smått likevel...men håper jo seff på størrelse 50 siden det er stakkars lille meg som skal presse ut småen da :)

Skrevet

Har lite å si om ungen er lubben eller ikke så lenge hodeomkretsen er normal. Det er hodet som er hardt å presse ut - resten går på to trykk, det er jo ganske sammenleggbart :)

Skrevet

hm ok, tror jeg tar med ett sett i 50 og ett i 56 jeg :) de har sånne søte sparkedresser på babybutikken her, de er litt romslige. Satser på en slik tror jeg,har ikke lyst å pakke ungen inn i lag på lag med klær :-)

Skal kjøpe en varm dress som babyen kan ha i bilen også, og str 50 på h&M ser dritsvært ut! :-) litt i tvil der ja..

Skrevet

Ja akkurat det er litt vanskelig - det varierer veldig fra merke til merke og plagg til plagg... jeg tenkte at fleecedressen i str 56 kunne bli litt knapp, men den er såpass stor at lillejenta nok kan bruke den selv om hun er gått opp til 62 i "inneklær"...

Skrevet

oj :-) Ja jeg har to fleece dresser i str 56 og 62 , de er kjempesvære :-) Så tror jeg kjøper den lille bobledressen på h&m i str 50.. Ikke at jeg vet om babyen behøver den egentlig da, er jo 5-10 pluss grader her på vinterent som regel.. Vet ikke hvor lett de fryser..

Skrevet

Grunnen til at jeg i det hele tatt kjøpte den dressen var for å ha i bilen på vei hjem fra barsel - det er en kjøretur på tre timer. I vogna trenger knøttet kun litt inneklær, hun skal jo ligge i voksipose... her er det også 5-10pluss om vinteren. Husk at det faktisk er vanligere at man kler ungene for varme enn for kalde...

Skrevet

ja, har jo ikke lyst at ungen skal ligge å svette heller.. vanskelig det der :-) har også voksi pose,så den dressen blir i såfall kun brukt på bilturer.

Skrevet

bare husk at du antgeligvis har varmeapparat i bilen da :)

Skrevet

hehe ja.. gurimalla altså, er så mye å ta hensyn til=D. jaja de tåler vel å fryse litt og, er vel typisk foreldre å være så varsomme i starten =oD

Skrevet

Sist jeg fødte så kjøpte jeg ikke et palg i str 50.... og det var dumt ja.. gutten min var 50 lang og veide 3425 g... han brukte str 6 uker.. da gikk vi over til 56...så denn gangen har jeg kjøpt litt i str 50... blir denne gutten myyyyyyye større... som jeg tviler sterkt på.. så kosta ikke de plaggene så mye alikevel.... er ikke så stort tap..:) ikke for meg ihvertfall...

Skrevet

Denne gangen har jeg med både 50 og 56. Hadde med bare 50 sist, men gutten var 57 da han var født så det var ikke mer enn vi fikk det på han

Skrevet

Min forrige fikk kun på seg en drakt i str. 56, vi var rett på str. 62...

Skrevet

startet rett på str 62 til forrigemann,og denne gang har jeg kun et par bodyer i str 56.de små vokser så fort at jeg gidder ikke bruke masse penger på klær som kanskje aldri blir brukt!

bedre at klærne er litt store enn at de er trange!

men noen får små barn,andre får litt større,og jeg er nok av dem som får "store"....:)

Skrevet

Fikk gutt på akkurat 3kg sist. Str 50 ble nesten for stort....

Skrevet

Jeg har ett sett i str 50 og ett i str 56 med på sykehuset, fleecedressen er i str 56. Sønnen min var 50 cm da han ble født og brukte str 50 i noen uker.

Skrevet

satse på å ta me mæ klær i 56.. å håpe på at lillingen våres ikke e en gigant:)

Skrevet

Har kjøpte nesten bare str 62.Kanskje bittelitt stort, men str 56 får babyen brukt bare noen uker å da er det innmari bortkasta penger å kjøpe det.

Men det er jo alt fra unge til unge. Jeg fikk en middels stor unge, og han gikk nesten rett på str 62.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...