Gå til innhold

Lei av mas fra venninne(r)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg fullammer og barnet mitt spiser noen måltider på natta. Dette fungerer helt fint for meg, men ikke for ei vennine som på død og liv skal ha meg med på alt mulig sent på kvelden og natta. Hun skjønner ikke at det ikke er "bare bare" for meg å reise bort og gi barnet flaske. (Barnet mitt tar ikke flaske, har prøvd, men gidder ikke bruke masse tid og energi på det). Jeg føler ikke behov for å feste i denne perioden, jeg velger heller å være sosial på dagtid. Å være borte på natta er så slitsomt fordi jeg ikke får tatt igjen tapt søvn, dessuten går det ut over ammingen. Hva sier man til slike (barnløse) venninner?? Er lei av mas!

Skrevet

Si det rett ut. Tåler de ikke det er de ikke gode venninner. Skjønner deg kjempe godt jeg. Jeg orker heller ikke ut på noe seine kvelder og på natt. Det er jo ingen vits i å tvinge seg ut på noe når man ikke har lyst eller føler behov for det.

Skrevet

Kan ikke hun heller komme hjem til deg, så kan dere finne på ting på kvelden der av og til? Spille spill, se film, sitte og skravle, lage og spise noe god mat osv. Vi gjorde det mye sånn, for da var ikke amminga noe problem. (og så kan man si at man vil legge seg når man selv føler for det.)

Eller er det bare festing/ut på byen som er interessant for henne? I så fall kan du jo si at i noen veldig få måneder nå må du få prioritere amming og nattesøvn, og at du er glad for å ha gode venninner som støtter deg, og som allikevel vil treffe deg, og ikke maser om å fly på byen i hytt og pine når de vet du ikke kan. Så får du se om hun tar hintet.

Hvis hun treffer deg ellers også, så tenker jeg at det bare er godt ment at hun vil ha deg med ut. Men hvis hun kun vil ha deg med ut på kvelden, og aldri vil finne på noe som passer deg, syns jeg hun virker litt egoistisk. Litt vanskelig å si ut fra et innlegg her inne :-)

Skrevet

Enig med Line_78 :-)

Hun må da vel skjønne at du først og fremst er mor nå. Det føles rart å være borte fra barnet sitt, du tenker på det hele tiden og klarer ikke å ha det gøy hvis du er bekymret for om hun skal våkne og ville ha mat, og så klarer ikke barnevakten å gi henne flaske osv. Hvis hun ikke skjønner det er hun kanskje litt umoden.

Skrevet

Hei, og takk for svar!

Desværre så treffes vi svært sjelden etter at jeg fikk barn. Vi er egentlig veldig gode venninner, men hun jobber så mye at eneste tidspunktet hun har tid til å være sosial er etter kl 2100 på lørdager! Hun lever egentlig et ganske egoistisk liv som består av jobb (som selvstendig næringsdrivende, tjener MYE penger fordi hun jobber mye) og trening. En annen felles venninne med et lite barn gir både flaske og pupp, og er med på fest mm, mens jeg syntes dette er vanskelig (dessuten har jeg 2 barn)! Får ingen forståelse... Syntes det er synt at jeg "mister" denne venninnen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...