Gå til innhold

1 måned igjen til termin!!

Anbefalte innlegg

Ikke lenge igjen nå... og nå ser jeg virkelig fødselen. Tung, tungpustet, tett nese, søvnproblemer.......you name it......Og ingenting å gjøre noe med, fordi det er hormonelt. Men alt forsvinner når veslejenta er ute. Våkennetter har jeg vært vant til i 2mndr nå, så det skal jeg nok ta på strak arm ;)). Nå ligger hun med hodet ned og alt ser fint ut. Har lest at bevegelsene avtar når det blir mindre plass der inne, men hos meg har de tiltatt. Hun sparker og driver nesten hele tiden. Kan av og til kjenne at det er en liten fot.....utrolig!

Noen andre som vil dele status?

Lykke til alle dere andre!

Nå har vi heldigvis en fin måned foran oss med adventstid og julestemning...men foreløpig uten snø.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7365491-1-m%C3%A5ned-igjen-til-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk at du bare har en måned igjen!

Andres svangerskap går jammen en del raskere enn ens eget!

Her var det heller ikke tegn til at jenta roet seg den siste måneden, noe jeg trodde de alltid gjorde. Hos oss stemte det ganske godt at babyene har sin døgn rytme allerede i magen, hun var aktiv fra morgen til kveld, men rolig hele natta, og sånn var det da hun kom ut også. Håper jenta deres gir dere noen rolige timer i døgnet...

Har du begynt å pakke bagen?

Selv om de fleste kommer rundt termin, kan hun jo komme når som helst... Personlig synes jeg det var litt vel mye styr med den bagen på forhånd, endte opp med ikke å åpne den engang før etter et døgn! Alt vi hadde tenkt å bruke underveis...ja, det ble med tanken gitt...

Men det er sikkert så forskjellig.

Noe jeg derimot er veldig glad vi hadde med var supermykt dopapir, det du får på sykehuset er ikke designet for noen som akkurat har presset ut en baby!!!

Vi koser oss med for oss den skjønneste, deiligste jenta vi kunne drømme om å få! Hun smelter hjertet mitt flere ganger om dagen, og jeg føler meg så utrolig heldig som har fått henne!

Lykke til med den siste, og mest spennende av de alle, måneden!

Hei Callmebecka!

Takk for koselig svar. Høres ut som du har en så nydelig jente! Vi gleder oss veldig nå..... Den største julegaven vi kan få. Takk for råd vedr dopapir, skal ta med oss mykt papir på sykehuset. Vi også driver og snakker om denne evindelige bagen som snart må pakkes. Vi spør hverandre på tull om "du har pakket bagen", men det har vi jo ikke. Det blir vel frua som gjør det mens jeg har rier...;). Ja, jentungen kan faktisk komme når som helst nå. Magen har sunket en del, men hodet er ikke festet. Skal på enda en privat UL neste uke. Gleder oss til å høre hva han sier om det meste. Når festet hodet seg hos deg?

Kos deg videre med den nydelige!

Hodet hennes festet seg ikke før vannet gikk, det verserer noen delte meninger om hva man skal gjøre hvis dette skjer, vi ringte føden og fikk beskjed om å komme til kontroll. Tok det veldig med ro fordi jeg kjente at hun beveget seg som før, det de stresser med er jo ev.navlestrengen i klem.

Er det ikke deilig når magen synker? Endelig mulig å puste tilnærmet vanlig!

Jeg pakket bagen flere uker før termin fordi alle legene mente hun ville komme endel før tiden, gikk 4 dager over....med ferdig bag! Det eneste som er viktig er vel fotoapparat om dere vil ta bilder underveis, alt annet kan hentes etterhvert.

Deilig med UL nå, vi hadde en uka før hun kom, der målte de hodet og anslo vekt, men glemte å skrive notis om det til fødselen. Be om å få vite hvor stort hodet er, så kan jordmor ta det med i beregningen under fødselen skulle tulla deres stange som vår (hun hadde veldig stort hode da hun kom, hadde blitt klippet tidligere hadde de visst hvor stort......)

Håper dere får et fint møte med henne på UL, det gjør dere sikkert!

Nå skal jeg snart dra hjem fra jobb og tilbringe resten av kvelden med nesa mot kinnet til vår deilige tulle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...