lillelilly Skrevet 6. desember 2006 #1 Del Skrevet 6. desember 2006 Var på utskrapning på fredag etter MA. Har vært i fin form siden og blødd lite. Har pussa opp og vært på shopping og alt har gått helt fint. Nå begynner jeg derimot å få litt vondt i magen.....ikke mensen smerter som jeg har hatt litt av og til siden fredag, men jeg har vondt langt ned i magen på midten, kommer og går, men er ikke veldig vondt. Føler meg litt varm av og til også, men ikke feber varm. Fikk beskjed om å ta kontakt om jeg fikk noen symptomer på at noe kunne være galt, men jeg føler at det ikke er noe alvorlig det her....... Er det noen som har vært til utskrapning og har noe erfaring????? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7365259-etter-utskrapning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss 80 høygravid-ks 23.1.09 Skrevet 6. desember 2006 #2 Del Skrevet 6. desember 2006 Hei du! Jeg hadde en MA for nesten akkurat et år siden. Måtte og ha en utskraping. Var lik deg, blødde lite, og det meste gikk egenlig kjempfint. Det stoppet å blø etter ca. en uke, får så å blø litt igjen etter noen blødningsfrie dager. Ringte da inn til sykehuset, og de sa at dette var normalt. Kjente og litt ubehag i magen da, men de sa at så lenge jeg ikke hadde feber eller noe sånt, så var det helt ufarlig. (Håper jeg husker rett nå, er jo lenge siden) Jeg hadde også en blæremola etter MA'en, men det er jo en annen historie!! Håper du får svar fra noen andre som nylig har hatt en utskraping og som kanskje husker bedre.... Mitt råd er vel å ta kontakt med sykehuset uansett!!! Da kan du jo slappe litt mer av, etter å ha snakket med de som har greie på det!! Det er bedre å ta kontakt en gang for mye, enn for lite...!!! Lykke til, klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7365259-etter-utskrapning/#findComment-7367246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TPM m/baby i magen Skrevet 6. desember 2006 #3 Del Skrevet 6. desember 2006 Hei lille lilly. Jeg var til utskraping på torsdag forrige uke. Har hatt 2 SA tidligere som jeg har blødd ut av meg selv. Denne gangen måtte jeg ha utskraping(MA). Jeg hadde blødning første dag . Etter det har det bare vært brun utflod, men det har ikke gitt seg enda. Jeg har vel ikke direkte hatt vondt i magen, men hatt litt menssmerter innimellom og litt nedtrykk følelse i vagina. Tror det er kun hvis du får feber eller blør mye mer enn 11-12 dager at du trenger ta kontakt med sykehuset. Men hvis det får deg til å føle deg tryggere bør du ringe dem uansett. Sannsynligvis er alt ok:) Det er en skikkelig kjip oppplevelse vi dessverre må gå gjennom nå. jeg kjenner at den deppa følelsen kommer litt sigende innover meg igjen nå.. Sørget veldig når jeg fikk vite det, men har gått greit noen dager nå, men.. Vet jo av tidligere erfaringer at følelsene kommer til å svinge i månedene som følger. Du må bare spørre hvis det er noe du lurer på. Ble du gravid med assistert befruktning? HUsker deg ikke helt.Sorry:) Vi ble faktisk gravide på egenhånd i måneden etter at jeg ble overstimulert og fikk avbrutt første AIH forsøk. Så nå er det tilbake til start.. Vi er litt i tenkebokjsen på hva vi gjør nå. Vi er slitne nå. Vet ikke om vi bør gå for AIH eller IVF når vi er klare .. Vi får se. Kan jo håpe på et mirakel også...At vi skal klare det på egenhånd igjen. Det tok oss 1,5 år og hormoner å få det til etter forrige SA. Hvordan er din historie? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7365259-etter-utskrapning/#findComment-7372670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillelilly Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 7. desember 2006 Hei og takk for svar Føler meg litt bedre i dag, men hadde ganske vondt imagen i hele går + litt dagen før, kom og gikk hele tiden..... Satser på at det er over nå. Kan jo hende det kommer av at jeg har malt og holdt på i flere dager med bøying og tøying i forbindelse med det......må jo finne på noe å gjøre for å få tiden til å gå fram til neste forsøk TPM, etter å ha gått uten p-piller i noen år uten at noe skjedde fant vi ut at det var klart for IVF. Var til samtale i januar i fjor og i løpet av året som har gått har vi hatt 1 IVF og ett frys hvor egget ikke festet seg. Nå på 2 IVF festet egget seg og vi var kjempe happy, men den gleden tok slutt gitt..... På første UL hadde jeg en muskelknute som skygget og de kunne derfor ikke være helt sikre på at det hadde gått galt, men det så sånn ut......Jeg hadde vel egentlig kjent på kroppen noen dager før at her var det noe rart og jeg var veldig nervøs når jeg kom på sykehuset. Siden de ikke var helt sikre måtte jeg tilbake uka etter, da uten håp i det hele tatt, jeg bare visste at det her hadde gått galt....så ble det utskrapning dagen etter. Det som holder motet oppe nå er at vi faktisk klarte å bli gravide og at vi vet at det går. Hadde vært værre med forsøk etter forsøk uten at noe hadde festet seg. Dessuten var jeg kjempe heldig og får allerde starte opp med fryseforsøk på neste mens som jeg regner med kommer om 3 - 4 uker. Det var faktisk det viktigste for meg nå, å komme i gang igjen. Så satser vi på at 2007 skal bli året for at vi endelig skal bli foreldre.Vi skal klare det til slutt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7365259-etter-utskrapning/#findComment-7374262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå