Gå til innhold

kan jeg bruke fucedin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått nytt herpes utbrudd på leppa.... kan bruke fucedin selv om jeg er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her snakker vi om våre små barn og aldri i verden ville jeg vel gått bort til første og beste person på gata og spurt om legemidler til mitt barn!

Jeg har sett mange svar på bruk av legemidler på disse sidene - jeg ville ALDRI tatt dem for "god fisk" og anbefaler et søk på nettet http://www.felleskatalogen.no/ og se på pakningsvedlegg under de forskjellige. Et søk på " + pakninsvedlegg" fungerer som regel også bra om du ikke finner det her.

Som du ser her er ikke Fucidin ansett som skadelig for fosteret, men jeg har sett flere andre uttale seg stikk i strid med pakningsvedlegg og legens (min egen da jeg har lurt på det samme) anbefalinger på diverse medikamenter.

Skrevet

En hovedregel jeg fikk av jordmora mi, var ting man smører på utvendig er greit, ting man svelger må man være ekstra forsiktig med. (Men selvsagt bør man sjekke alle ting for sikkerhetsskyld da, bare vær obs på at felleskatalogen er skrevet av produsentene, de ønsker å sikre seg, så de fraråder det dersom de er i tvil)

Skrevet

Ellers er jeg forøvrig enig med mai-bebbis, man bør være forsiktig med å ta alle råd for god fisk her på nettet.

Skrevet

Enig med du - mange spørsmål om legemidler her inne og man vet jo aldri hvem som svarer. Som Anonym over her. Hvoirfor anonym, forresten?

Skrevet

fucedin er et antibakterielt middel, ergo skal det IKKE brukes mot herpes simplex, som er et virus..

Dersom du har en bakteriell sårinfeksjon som gravid, kan fucedin krem brukes.

har forhørt meg med samboer som er lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...