Gjest Lykkeliten2 Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Alle maser om at babyen min bør bruke smokk.. men hun vil ikke ha.. og jeg er egentlig glad for det.. har jeg gått glipp av noe? Jeg trodde smokk var et unødvendig "onde" som kan skape feilstilling av tenner og gjøre slik at språkutviklingen utsettes.. Sur blir de også om den faller ut om natten. bør jeg likevel fortsette å prøve å få henne til å like smokk? Hun sutter mye på hendene sine (7 uker), men jeg tar det som et segn på at hun begynner å bli sulten igjen..
Murmeline Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Nå har ikke jeg flere barn, men det sies jo at smokken er enklere å fjerne enn tommelen;) Smokken er noe slit å tilvenne, var hvertfall det her, men er kjekk å ha pga stort suttebehov, og til sulten-krise i butikken osv. Snuppa tok den ikke ordentlig før ca 1mnd, og først nå i det siste har hun begynt å like den. Et tips er å gi den før de skriker, så smokken blir en positiv ting.
silhah og emilie Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 jeg gir snppa smokk...hvis ikke sutter hun på tommelen og det vet jeg er en uting...jeg tar enda tommelen i søvne...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Jeg er også lei av dette maset om smokk. Jenta vår tar heller ikke smokken. Men det høres jo ut som smokk skal være løsningen på alle problemer her i verden. I starten ønsket jeg at hun kunne ta smokk slik at hun kunne trøste seg selv litt, men nå er det ikke så nøye lenger. Nå har vi andre metoder til det!!
Rut Bram Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 noen syns det fungerer fint uten, og noen barn er ikke interessert i smokk... For oss er imidlertid smokken en genial oppfinnelse, hjelper til å roe ned gullet og får henne til å sovne myyye lettere, og det blir mye mindre skriking og byssing... men man gjør jo det som en syns passer en selv og babyen best, eller?
allergibarn Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 lillebror er snart 8 mnd og han bruker ikke smokk. Han fikk smokk allerede på sykehuset (lå på nyfødt intensiv avd, og orket ikke sutte første døgnet) og han brukte smokken noen måneder. Men bare når han skulle sove at han fikk den. Plutselig bare spyttet han den ut igjen. Og han er supersnill og roer seg helt fint uten den, så her har det ikke vært noe must. ENeste om natta når jeg må gi han litt pupp at smokken hadde vært et kjekt alternativ. De andre jeg omgås med sier han er jo så snill og rolig, klager aldri. De andre sutrer jo fordi de vil ha smokken... Han har et par bamser /koseklutbamser (Se Peppa på www.alexi.no) som han har i sengen. De leker han med til han sovner. I vogna har han ingenting og jeg har ikke opplev gutt som er enklere å legge. storesøster brukte smokk til hun var 1 1/2 år og hun var litt "smokkegal" men hun hadde også et stort suttebehov. Lå med fire fingre i munnen og suttet da hun var 5 dager gammel.... Derfor valgte vi smokk istedenfor tommel der. Så det er forskjellig fra barn til barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå