Gå til innhold

Jeg snakket med ei i klassa mi idag som var ung når hun fikk barn!

Gjest

Anbefalte innlegg

Skriver det samme her som på skravlesiden =)

Er så glad idag, siden jeg ble kjent med henne. (Vi er 116 stk i klassa, så jeg har ikke snakket med henne så mye før...)

Hun er ihvertfall 24 år, og har en gutt på 4.5 år. Altså da var hun 19.5 da når hun fikk ham.

Vi snakket veldig fortrolig idag angående studier og barn og slik. Og det at jeg planlegger å få barn selv om jeg er midt i studiene. Og at mora mi kommer til å bannlyse meg da isåfall.

Da sa hun at: "Du har jo ingen grunn til å forklare deg for noen. Du skal jo gjøre alt det du vil og når du vil det. Ihvertfall når det har med ditt eget liv å gjøre. Ingen som har noe med det likevel..."

"Dere skal få barn når dere vil uten at noen trenger å bry seg om det, og det sier jeg ikke bare fordi jeg var så ung selv når jeg fikk min gutt!"

Og hun har jo så rett. Jeg er jo over 18 (snart 20) og bestemmer over meg selv. Bor jo ikke hjemme engang. Skulle bare ønske at jeg var så tøff at jeg turte å si det til mora mi. At hun må slutte å styre livet mitt!

Jeg fikk også en god del info av henne angående lånekassen, permisjon, pappapermisjon og slik også. Så nå er jeg litt klarere i hodet mitt. Det er så deilig. Da er det bare å takle det å si til mora mi at jeg skal ha baby (når spiren setter seg fast), og at jeg er GLAD FOR DET. For det er mitt liv!

Fortsetter under...

arh! der klarte jeg og slette innlegget før jeg fikk sendt det:P

Det jeg ville si var at min mor var selv 19åa da hun fikk meg, (riktig nok var det "andre tider":p) men jeg har aldri lidd noe nød, snarere tverdt i mot synes jeg at det er helt topp og ha en ung mor!

og det er ikke uten grunn at lånekassen ol gir så gode støtter og birdag til oss unge som velger og få barn:)

Annonse

jeg er så enig med deg... er du klar er du klar! uansett liksom.. Det er egentlig bare utdannelsen min som holder meg tilbake.. og at min mor hadde drept meg naturligvis, men hvorfor kan ikke hun bare bli glad? spørre ;Er det dette du vil? og så blitt glad???

off.. vil ha barn.. NÅ!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...