Mikaia Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Ok, jeg har mange spørsmaal i dag... Jeg har en diskusjon gaaende med min svigermor (hollender) som mener at babyer ikke skal ha dyne. Baade jeg og min søster hadde dyne naar vi var nyfødte. Akkurat naa bor jeg og samboer i Paris og klimaet er helt klart varmere her enn i Norge. Vi venter barn i begynnelsen av mars og i aar var mars "bitende" (pga trekkfulle hus) kald her. Jeg kunne ikke drømme om aa sove uten dyne her (vi sover med vinduet aapent) og jeg omtrent insisterer paa aa skaffe dyne til babyen. Men har jeg rett? Babyer skal jo ikke bli for varme heller...?
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Jeg ville iallfall brukt dyne. Paris er vel varmere enn Norge, men det er vel ingen tropevarme der heller i mars?? Babyer skal ikke bli for varme, men jeg tror ikke de blir det med dyne i mars. Det går jo an å se an når det blir varmere i været eventuelt. Det er vel ulike tradisjoner rundt omkring, og vi i Norge er jo ganske avhengig av dyna vår da....
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Ville kjøpt dyne og brukt denne til dager som var kaldere enn andre. Er det varmt kan dere jo bare legge over et pledd. Babyen skal vel ha dyne i vogn? Da kan dere jo bruke den dyna i begynnelsen og se om dere trenger sengdyne også.
Mikaia Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2006 Hørtes ut som et godt argument jeg kunne bruke overfor svigermor! Takk takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå