Gå til innhold

hvor mye klær???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye klær bør jenta mi på 11 dager ha på seg inne? det er ca 20 grader inne til oss...

Skrevet

strømpebukse og body bruker jenta våres-eller evt.sparkedress utenpå der igjen hvis hun er kald i nakken/på magen. Men en 11 dager baby beveger ikke så mye på seg så må kanskje ha litt mer enn mi som er 3 mnd?

Skrevet

Vi brukte bare en body på henne, men når hun var så liten var det jo fortsatt varmt i været. Datteren vår er veldig varm av seg, så hun har aldri hatt særlig med klær på seg. Nå bruker hun bare body og strømpebukse inne, og vi har mellom 18 og 20 grader.

Om hun er varm kjenner du bak i nakken på henne..

Det vi ofte gjør er å ha lite klær på henne og heller legge et teppe rundt henne.. Da er hun storfornøyd:-)

Skrevet

Jeg tror hun bør ha på to lag med bomullstøy. F.eks. body og strømpebukse, og sparkebukse oppå. Og sokker. Hvis hun ligger mye på et teppe på gulvet, bør hun ha ull innerst eller ytterst, eller et pledd oppå seg. Et tynt pledd oppå seg hvis hun ligger i seng/ bag.

Skrevet

jeg bruker langarmet body og strømpebukse...har helseteppe rundt henne ofte da...

er det nokk

Skrevet

Babyer har litt ulik termostat, noen trenger flere lag klær, andre er varme og klarer seg med et lag, som her hos oss. Et lag klær, og regulere med teppe er hva vi gjorde også. Kjenn i nakken til babyen så finner du ut om det er passe mye klær:)

Skrevet

Jeg vil tipse deg om å kjøpe litt godt ullundertøy (body, strømpebukse). Tror det er godt for en liten baby nå på vinteren. Du får tak i kløfritt ull til babyer, bla. har de det på Cubus (ganske rimelig), Nøstebarn (www.nostebarn.no), Obs! (Janus) og alle babybutikker...Ellers må du bare følge med og kjenne på babyen at hun er god og varm, men ikke for varm...lykke til!

Skrevet

Her hjemme så bruker vi som regel kun en langarmet body og en strømpebukse. Er rundt 20 grader i leiligheten - litt kjøligere på soverommet. Det hender også at jeg tar på hun en bukse, det kommer litt ann på temperaturen ute egentlig - men det er ekstremt sjeldent at hun har på seg en ekstra jakke eller genser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...