Gå til innhold

Hvilken vogn har størst liggemål?

Anbefalte innlegg

I danmark har de jo vogner med liggemål til godt over METEREN! De er bruker dypvognen mye lenger enn oss, både i det daglige og som sovevogn. Synes dette er kjempebra, men husker selv hvor lei jeg var av ei stor, tung vogn etter 6mnd.

Men hvilken vogn i Norge er størst?

Fortsetter under...

Simo barnevogn (ikke kombivognen).

Jenta mi på 1 år bruker den fortsatt-som sovevogn da. Den er lun og god. Hun ligger fra topp til bunn i den, men hun strekekr aldri bena HEEELT ut heller. Jenta mi var 76 cm på 1 års kontrollen, så tror den kanskje er tett opp mot 80 cm i lengde inni.

Har sportsvogner, triller osv. men denne barnevogna sover hun sååååå lunt og godt i.

Simo sin barnevogn eller bagvogns heter det vel.... kan man sette opp ryggen på ja...

Som sagt er det jo ganske stor men utrolig go for jentungen å sove i. Når jeg skal på trilletur tar jeg alltid bagvognen. Den er så god å sove i, og super å trille.......

MEN, jeg har savnet det å ha en bag oppi vognen slik at jeg kan løfte bagen inn i huset viss ungen sover osv. Men det er jo mulig å få kjøpt en liten bag å legge inni bagvognen. Jeg brukte ikke det, og viss valget er bagvogn elelr kombivogn(med bag inni) hadde jeg alikevel kjøpt bagvogn..... selv om den er litt upraktisk med tanke på at det ikke er bag inni som man kan løfte opp.....

Skal jeg på handletur og jenta er våken bruker jeg sportstrillen.

Annonse

Brio:

-kombi: bagmål-77x29cm

-duo: bagmål-78x31cm

Simo:

-kombi: bagmål: 85x30cm

Basson:

-duo: bagmål: 80cm

Emmaljunga:

-duo combi: bagmål: 80cm

...så av disse vognene, ser det nok ut som simo kombi'n seirer...hvet ikke hvordan det er med rene bagvogner, men de skal vel være litt større.

en av mine viktigste faktorer ved valg av vogn var nettopp dette at bagen skal holde lengre enn ett halvt år. Vi valgte derfor Silvercross, Heritage, Kensington. Den har innermål på 80 cm iallefall. Sjekk her:

http://www.silvercross.co.uk/

jeg kjøpte den tilslutt her:

http://www.babykos.no/

Ellers er det nok ikke noe problem å sende en stor vogn fra Danmark og hit.

Lykke til i letingen.

Vil faktisk ambefale deg en "danmarksvogn" Har selv Basson Grande og er kjempegornøy. Gutten min som fylte 3 år i november kunne til nød såve dup i baggen i vår. Han er ca 100 lang nå. Liggemålet i Baggen er 97 cm. Store gode hjul, kjempevogn. Nypris Ca 5000.-

Gleder meg kjempemye til å ta den ibruk til babyen som kommer om en ukes tid, men da med bærebeggen som følger med oppi, den har liggemål på ca 80.

Etter at 3 åringen min ville sitte merer svitsjet jeg en del mellom bag vog og trille, alt etter som hva formålet med trilleturen var.

Det eneste negative med vognet er at den er plasskrevende i bil. Men du kan jo ta av hjulene, og baggen er det muligheter til å slå helt sammen så den blir helt flat. Da er det ikke noe problemer å ha sedan og en familie på 4. (5)

Men selvsakt det enkleste er å ha en større bil flerbruksbil , st.vogn.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...