Gå til innhold

STORT suttebehov,men vil IKKE ha smokk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff,bli små gal j..min lille sønn påsnart 3 uker har et veldig stort suttebehov,men vil absolutt ikke ha smokken,så den stakkars puppen min blir brukt altfor mye til det...men nå har j blitt litt mer konsekvent på at han ikek får ligge og sutte på den,men for og få han til og sove så må j legge han ved puppen som regel!

han gaper etter alt som er,sutter på hendene sinde,klærne våre,ja absolutt alt untatt smokken..

noen som har noen gode råd for og få han til og ta smokk,eller andre ting for og dekkesuttebhovet hans litt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dere må bare fortsette å prøve med sutt. kjøp gjerne inn flere forskjellige og test ut. du kan også dyppe den i mm og se om det hjelper

Skrevet

Hehe :-)

Dette er sååå min datter på 4 uker også... jeg ser nå at hun begynner å skjønne hvordan man skal sutte på tommelen, men fomler veldig mye... treffer liksom ikke helt munnen :-)

I starten trodde jeg hun var sulten og matet og matet :-(

(bruker mme)

Så kveldene mine består i å dytte den H***** tutten inn igjen og inn igjen en milliard ganger....

Hun sutter på den, men på en eller annen måte detter den ut igjen og så begynner hun å gape og "sutre" :-) hehe

Nei, vi får bare fortsette...

Kanskje et lite tips: kjøp de minste tuttene. jeg følte at de første jeg hadde kjøpt inn var for store for henne. kanskje bedre å holde dem om dem er mindre?

Og det med dyppe i mme var et godt tips :)

Lykke til :-D

Skrevet

min lille på fire uker ville heller ikke ha smukk, men har du prøvd chicco smukken fra apoteket.. den tok min, selvesmukken er ikke noe fin, og hele er naturgummi, men den delen som er inni munnen er mindre enn på andre smokker....

mie brekker seg hvertfall av alle andre.

Skrevet

Hos oss var lillefingeren til mor svært god å sutte på før hun fikk dreisen på sutten.

Gav henne det ytterste leddet på lillefingeren med neglen ned mot tunga hennes. Måtte være kortklipt negler for at hun ville ha den.

Skrevet

Jeg prøvde å få snuppa til å ta smokk i 3 måneder. Jeg kjøpte 12!!!! ulike sorter, og prøvde desperat. Resultatene uteble - hun nektet uansett hva jeg gjorde. Ved 2,5 mnd begynte hun å sutte på to fingre, og det er hennes form for kos. Når hun er trøtt eller sulten putter hun disse to fingrene i munnen, og roer seg med det.

Det har forresten kommet en ny smokk på markedet med en flat tupp som peker litt innover (elendig forklaring). Har du testet denne? Jeg kjøpte en slik til snuppa ved 6 mnd, og den kan hun leke litt med/ha i munnen i et par minutter. Jeg innbilder meg at hun muligens ville tatt denne om hun hadde fått den før.

Skrevet

øvelse gjør mester,som regel!

prøv å stryk han på kinnet og gni han uner føttene og inni armene når sutten er i munnen.

prøvd forskjellige smokker? vi kjøpte inn og prøvde til vi fant en som var god nok!

lykke til :)

Skrevet

ehh...inni hendene mente jeg!

Skrevet

Hei biona!

Ville bare tipse deg om å sjekke at han ikke har trøske, forrigemann her var akkurat sånn pga kløen i munnen...Bare et lite tips:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...