Gå til innhold

Antikk babysafe ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en tulle på åtte mnd som kaver og styrer så utrolig når hun skal sove! Hvis vi legger henne på ryggen, vrir hun seg rundt og kryper rundt i sengen, akkurat som på stellebordet. Bare tuller. Vi kan rett og slett ikke bare legge henne, si nattinatt og gå ut av rommet. Ikke fordi hun skriker så mye (hun skriker jo litt), men fordi hun endevender sengen. Det er jo et problem at hun ikke klarer å roe seg. Armene forstyrrer henne, liksom. Det hender vi får henne til å sovne liggende på magen, men vi er selvfølgelig skeptiske til å la henne sove sånn (hun våkner hvis vi prøver å snu henne).

Så vi pleier å reive henne vi, som de gjorde i gamle dager, og som de fremdeles gjør i enkelte "primitive" kulturer. Vi pakker henne inn i babypleddet slik at hun ikke kan bevege armene, og det liker hun visst, roer seg med en gang og sovner med litt stryking på magen og øret. Men...jeg er litt skeptisk til å la henne ligge pakket stramt slik hele natten, med tanke på behovet jeg selv har for å bevege meg i søvne. Eller trenger ikke babyer å bevege seg i søvne for å opprettholde blodsirkulasjon i hele kroppen? Og dessuten, hvor lenge varer denne fasen? Må vi reive henne til hun er fire år, liksom...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...