Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #101 Skrevet 9. desember 2006 Vår lille frøken heter Stella. Uvanlig navn i Norge i dag iallefall. Vi er veldig førnøyd, da:-)
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 9. desember 2006 #102 Skrevet 9. desember 2006 Vår lille jente heter Sanne og det er også nokså uvanlig. Mange som ikke har hørt om navnet, men de aller fleste er positive til navnet. Navnet betyr lilje og det var temaet i bryllupet vårt.Vi giftet oss i sommer da jeg var i 7 mnd. Navnet ble bestemt rett etter hun var født av pappan hennes på fødestua.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #103 Skrevet 9. desember 2006 mamma skulle egentlig hete stella, men så ble det noe annet. jeg passet en hest som het stella lenge, så pleide å erte henne da, men synes navnet er pent
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #104 Skrevet 9. desember 2006 3 brødre: tiin, ty og taran. ganske spesielt.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #105 Skrevet 9. desember 2006 Svarer jeg selv om vi ikke har angret ) Gutten vår heter Emill med dobbel i og trykk på den. Bare 4 utenom han heter dette som eneste navn i Norge )
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #106 Skrevet 9. desember 2006 Angrer da ikke, men jenta vår heter Ruby Madeleine, ikke så vanlig sammensetting i Norge etter reaksjonene å dømme. Selv heter jeg Linn Renée, fremdeles ikk møtt noen med det navnet, men om det e sjeldent vet jeg ikke, men uvanlig ja
LilleStjerne Skrevet 9. desember 2006 #107 Skrevet 9. desember 2006 Vi har også kalt datteren vår for Stella! Det er første gang jeg hører om noen andre som heter det. Hun har også Elisabeth som mellomnavn etter mormor og meg. Vi liker navnet kjempe godt og blir mer og mer fornøyd med det ettersom tiden går. :-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #108 Skrevet 9. desember 2006 Hei, jeg er strålende fornøyd med mitt. Lillejenta er halvt nigeriansk og halvt norsk. Jeg har valgt å kalle henne Emma Adaora (uttales Adora, fra engelsk 'adorable'). På nigeriansk betyr det noe slikt som 'første fødte datter i familen' fritt oversatt og det passet veldig bra. Og så klinger det så bra sammen. Hun kan jo velge hvilket navn hun vil bruke senere, så har man et spesielt og et nøytralt så er man jo helgardert
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #109 Skrevet 9. desember 2006 Jeg vet om en familie med tre sønner, som de kalte Kai Jack, Chris Cato og Klas Mikkel. Spesielt det første er ganske spesielt. I dag tror jeg ikke det er så mange som reagerer på uvanlig/sjeldne navn lenger. Folk har blitt mer tolerante og vant til "fremmedklingende" navn. Så lenge foreldrene liker det, og forhåpentligvis barnet, er det ok:)
carinamor;) Skrevet 9. desember 2006 #110 Skrevet 9. desember 2006 til deg over. emma adaora var et kjempe vakkert navn:) jeg hadde lyst til å kalle dattra mi Odea, vet ikke om det er så uvanlig men. men da jenta kom passa ikke navnet henne følte vi, så det ble Angelica:)
Fuglehjertet Skrevet 10. desember 2006 #111 Skrevet 10. desember 2006 Vår gutt heter Gunnar Elias. Ikke så uvanlig med Elias, men føler at det ikke er så mange småbarn som heter Gunnar. Men det kommer vel igjen etterhvert. Gunnar var slektsnavn, og så måtte vi finne ett som bare var hans. Vi bruker begge navnene. Jeg har lyst til å kalle en eventuell jente for Jonette, etter oldemor, men mannen min synes det er for sært. Men det er jo mange slike gamle navn som kommer tilbake nå? Og jeg har foreslått både Hansine, Iverine istedet :-)
Cilla m Neo;) Skrevet 11. desember 2006 #112 Skrevet 11. desember 2006 Vi Valgte Neo til vår lille prins, og det betyr NY, så det passer jo fint, angrer ikke da;)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #113 Skrevet 11. desember 2006 heia! søstera til stemoren min fikk en liten gutt for 4år siden som fikk navnet Leidulf (oppkalt etter bestefaren) :/ jeg syntes det var så rart at jeg måtte bare kalle katten min det, så nå heter han også Leidulf. hihi. vet også om ei så har kalt gutten sin for Loke Sebastian. var i dåp til venninna mi for 3uker siden ca, og der var det en gutt som ble døpt Østen.. mange rare navn, men også stilige. synes Loke Sebastian var litt stiligt jeg
Møøø Skrevet 12. desember 2006 #114 Skrevet 12. desember 2006 Ei venninne av meg har kalt dattera for Carmen ) Har en nevø som er oppkalt etter min bestefar, Jennor heter han ) Selv har jeg kalt minstesnuppa Ruth, ikke så vanlig i denne generasjonen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå