Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Eller vet om noen? Merker at det er en trend i å finne mest mulig sjeldne og uvanlige navn til barnet sitt. Det er forsåvidt greit og fint - men tenker at ettervirkninger for noen kan bli at navnet ikke funker i det virkelige liv, ruller ikke lett av tunga, folk reagerer 'alltid' på det osv. Noen med erfaringer rundt dette? Noen som har gått til det steg å endre navnet på barnet sitt pga. dette?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Svaret på spørsmålet ditt er nei. Jenta vår har et veldig uvanlig navn, men for oss kunne hun ikke hete noe annet og resten av familien og våre venner har også vent seg til det. Har fått endel reaksjoner da jeg har sagt navnet, mest at vi må gjennta det fordi de ikke har hørt det før. Vi har valgt å også gi henne et mellomnavn hun evt kan velge å bruke dersom hun synes navnet skulle bli belastende. Tror det er mange med vanlige navn også som skulle ønske de hadde et annet navn.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 nei vi synes navnet hans er kjempefint og angrer ikke. Får litt ulike reaksjoner, men det får jo bare være. Vi er jo fornøyd! det viktigste er jo at NAVNET føles som det riktige, vi brukte masse tid og vurderte både navn som brukes mye og uvanlige navn.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Nei, jenta vår har et navn som det er svært få som heter, men vi er kjempe fornøyd med navnevalget og får bare positive reaksjoner fra folk når de hører det.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Hun passer helt perfekt til navnet sitt og vi synes det er verdens fineste navn :)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 Gutten vår har et "uvanlig" navn, fordi det var "vanlig" kanskje på 50-tallet, og nå er det så og si ingen som heter det. Det er et skikkelig "norsk" guttenavn, og vi har bare fått positive reaksjoner på det. Litt a la "oi, det er egentlig et kjempekult navn, hvorfor har det gått i glemmeboka?". Superfornøyde alle sammen, og det kjennes veldig riktig!
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 Gutten min er 1 av 15 med hans navn..."alle" sier at det har de ikke hørt før..hehe, kos det da Hadde nok angret mer om jeg valgte et poppis navn tror jeg..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #9 Skrevet 6. desember 2006 Vi ga gutten vår et navn som under 3 stk hadde i Norge i fjor. Har sett at iløpet av året fikk kanskje 1-2 til navnet. Det er ihvertfall 5 stk med navnet pr 1.1.06 Navnet er veldig lett å utale og har en norsk utale. Får stadig kommentarer på navnet for folk lurer på om de hørte rett, men reaksjonene er stort sett positive. (noen gamle som ikke forstår det, men de hadde båre likt Kåre og ola og slikt da..) Ser ikke noe problem med dette navnet for gutten vår. Men vi tenkte på det da vi først bestemte oss for navnet om vi ville bruke et så skjeldent navn. Jeg er ihvertfall kjempeglad for at vi valgte navnet og har aldri angret.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #10 Skrevet 7. desember 2006 Vi har også et navn det ikke er mange som har - men som er veldig "norsk" på mange måter. Vi valgte det ikke fordi det er uvanlig - men fordi vi likte det - og hadde lyst på noe som det ikke vil være mange rundt han som heter. Er kjempefornøyde. Jeg har selv vokst opp med et navn ikke mange rundt meg har - og vært veldig fornøyd med det
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #11 Skrevet 7. desember 2006 De eneste jeg har hørt om som har gitt uttrykk for at - skulle vi ha valgt igjen - er foreldre som har barn med navn de oppdager veldig mange har. For de fleste er det vel sånn at når man har valgt et navn - så blir det noe som man knytter til barnet - og da ønsker vel veldig få å skifte det... Hva er egentlig grunnen til at du lurer på dette? Den eneste jeg har hørt om som har angret og forandret er Meg Ryan - tror hun først kalte datteren sin Charlotte - og så skiftet til Daisy... Vil vel si at det kvalifiserer til fra "vanlig" til "sært"...
Piken på landet Skrevet 7. desember 2006 #12 Skrevet 7. desember 2006 Nei jeg angrer ikke. Hun er oppkalt etter oldemoren sin som vi hadde et veldig nært forhold til, og som døde i de tider jeg ble gravid, så det er ikke et navn vi har valgt fordi det er uvanlig. Men jeg må si at jeg av og til håper folk ikke spør hva hun heter,for vi får alltid et "Hæ?" etterpå, også en kommentar på at "det var et uvanlig navn, det har jeg ikke hørt før...". Føler at folk tror vi har prøvd å komme på et mest mulig sært navn. Litt irriterende, men sånn er det bare....
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #13 Skrevet 8. desember 2006 Hvorfor spørre om noe sånt!!!!!!!!!! vi hadde ikke fått diskutert navn engang og måtte bare velge noe like etter at jeg hadde fødet pga for tidlig fødsel. og da mener jeg ikke bare noen uker for tidlig, jeg fødte 4 mnd for tidlig. Det er ikke alle som er heldige som kan diskutere navn fra du finner ut at du er gravid til du føder til terminen. Jeg hadde muligens hatt en datter som hadde navnet ELVINE el ELDVINE om hun hadde vært fullbåret, men det ble det ikke. Men jeg vil ikke skifte navn på henne for jeg er konfortabel med det navnet hun fikk. Men det er ingen som skriver hva deres barn heter............ hvorfor ikke???? har to i min familie som har ikke så vanlige navn og det er Siril og Eiril og jeg synes de er kjempe fine.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #14 Skrevet 9. desember 2006 Jeg skriver det ikke fordi jeg er fornøyd med at det er få som har det + at mange liker det når de hører det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå