Gjest Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Har vel egentlig ikke noe å klage for.. Siden jeg er så kort i svangerskapet, og har ikke akkurat hatt så mye plager underveis hittil.. Er 14+0 i dag.. Men kjenner at det å ha en 100% stilling på sykhuset med dagvakter og kveldsvakter omhverandre ikke akkurat er det beste om dagen.. Her om kvelden var vi en to stk på 9 meget pleietrengende akuttpasienter, og i går hørte jeg en del snakk om at det var tre stk på gangen.. sånne ting tar virkelig på om dagen... Jeg skal på seinvakt i dag og må virkelig ta meg sammen for å orke og reise.. Jeg har ikke lyst til å sykmelde meg.. Skal jobbe HELE jævla jula, men får bare tenke på alle de ekstra pengene som kommer inn på kontoen til barnerommet og utstyr.... Usj... Bare syting i dag jo.. Urk.. Jaja... Slitsomt og være sliten.. Heheeh
gosnut Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 I know the feeling. Jobber på kontor og har egentlig veldig gode og svslappende dager... Men det er tungt å stå opp og det er tungt å vite at en etter på skal hjem og ta seg av barn og hus og hjem.... Er 17 uker i dag. Det går nok bra med oss også skal du se! tenk hvor utrolig flinke vi er!! MASSE SKRYT og oppmuntring til deg fra meg! Snart skal vi ha fri fra jobb og kose med babyene våre hele tiden!!
jubaloooo med to stk Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Ja jeg skjønner deg godt. Jeg hadde ikke forventet å være så sliten da jeg ble gravid;) Sov 14 t i døgnet de første månedene og merker at jeg tåler så mye mindre før jeg blir uvel. Jobber du som sykepleier kanskje? Tenker på at det kanskje kunne vært ok for deg å fått tilrettelagt noe (som å kanskje slippe nattvakter eller de tyngste pasientene om du har det), og pass ihvertfall på løftingen ift. ryggen! Lykke til!
Krølle79 Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Uff, den der er kjedelig.. Skjønner så veldig godt hva du mener.. Da jeg var ca 14 uker på vei (er 25+1 idag), ble jeg kjempefort sliten, giddesløs, trett, hadde lyst til å gjøre ting, men null energi osv.. Du vet vel at du kan be om å få arbeidsplassen din til å tilrettelegge for deg, dersom det blir for vanskelig å holde på som før? Og SKULLE du f.eks blir 20% permittert, slik at du bare jobber 80 %, skal du ikke gå ned i lønn... (likeledes om du ikke får til å jobbe så my heller...)Trygdekontoret tilbakebetaler arb.plassen din for det de forskutterer under evt sykdom/sv.skapsperm.. Det handler om å legge til rette for at du skal kunne jobbe på en mest mulig gunstig måte, vet du.. Det er ikke bra for bebbisen om du overanstrenger deg.... Og så må du huske å sette deg ned og hvile ved hver eneste anledning.. og drikk masse vann... og legg føttene på en stol når du sitter.. Journalføring kan godt utføres sittende istedet for fremoverbøyd over pulten/bordet, selv om det bare er fire linjer.. (snakker av erfaring... Jeg var fæl til å gjøre det selv..) Håper det ordner seg for deg snarest.. Da skal jo ha litt energi til du kommer hjem også... *styrkeklem*
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Hei! Ja, jeg jobber som sykepleier... Har kranglet meg til og slippe nattevaktene... Legen min sa at hvis jeg ikke fikk fritak for de så kom han til å sykmelde meg fra de pga at jeg har lavt BT og blir derford fort svimmel.. Jobber 100% på en traumepost som til tider kan være rimelig hardt innimellom.. Men heldigvis jobber jeg sammen med snille hjelpepleiere som vet at jeg er gravid og tar de tyngste pasientene..... Gruer meg til kveldsvakt.. Er ikke ferdig før 22.30, og skal på tidligvakt i mmorgen.. Da må jeg opp kvart over fem...
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Takk for styrkeklemmen Jeg sitter alltid og skriver rapport, da jeg er som regel så sliten at jeg ikke orker å stå.. Hhehe.. Har skritt- teller på meg på jobb. Og har vært oppe i nestn 5 km på vakta.. Så... Jaja.. Takk for klemmene og støtten ;D
Lone35 =0) Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 Hei Trinemor =0) Huff, så sliten du høres. Du er vel ferdig på jobb nå du, og skal opp 0445?!!!!! Herre jesus. Jeg har fri hver onsdag jeg. Såå godt. Ungene har også fri fra bhg og skole da, så vi er mye hjemme og koser oss på den dagen. Du må ihvertfall sove når du har fri så du ikke blir svimmel og svimer av. Høres ut som beina dine har gått langt iløpet av en dag. Nei, nå skal jeg finne loppekassa jeg også. Gubben har lagt seg, han har hatt langdag på arbeid han og'. Begynt på julegavene da Trine? Nattaklem
Trillet Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 Huff ja.. sykehus er tungt... Har bare vært i praksis der og syntes det var ganske slitsomt... Kan tenke meg at å være gravid i 100 % stilling må være pyton!!!!!!!! Kan du ikke få bare en liten prosent med sykemelding? Slik at du kommer deg litt frampå!`?? Uansett så er du heldig som får lønn for arbeidet da! Har åsså slitt med å bli uvel av mye styr. Har vært i praksis nå i 10 uker, pluss litt ekstra jobbing, og det merkes veeeldig godt på kroppen! Det er værste er at man jobber gratis åsså... Men klag i vei du... Det er derfor vi er her.. for å oppmuntre, forstå og motivere!!! Håper du klarer å få ordnet en litt lettere hverdag for deg selv... Det fortjener du! STOOR KLEM!
litjpia77 Skrevet 6. desember 2006 #9 Skrevet 6. desember 2006 Hei! Jeg skjønner deg kjempegodt. Er sykepleier jeg også, men jobber på sykehjem. Mye å gjøre der også, blir sliten i kropp og hodet. Jeg er 17+ 5 i dag. Til uka drar jeg til legen og skal be om 20 % sykemelding. Er så sliten HELE tiden. Klarer ikke å jobbe 100% lengre. Har brukt egenmeldinger den siste tiden, for å holde ut, om du skjønner. Har en forståelsesfull lege, så håper ikke det skal bli noe problem å få de 20% med sykemelding. Du skriver at du ikke vil sykemelde deg, men du trenger jo ikke sykemelde deg fullt eller halvt... Er det et alternativ for deg og be om 20 % sykemelding? Det utgjør en dag i uka. Den "fri-dagen" kan du feks ta når du har kveldsvakt, eller evt tidligvakta du har etter ei kveldsvakt. Det er jo ikke vits i å slite seg ut heller. Det er ingen som har noe igjen for det, hverken du eller arbeidsgiver. Håper du finner ut av hva du skal gjøre uansett! :-)
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #10 Skrevet 6. desember 2006 Hei og hå Lonesnuppa! Ja, er ferdig 2230, og skal opp 0515.. Tidlig det ja.. Og jeg blir "straffet" fordi jeg ikke går nattevakter, så da har sjefen satt meg opp på vakter til 15.30 flere dagvakter fremover nå.. Jeg var så sliten at jeg grein i bilen hjem, så det spørs nok om det blir en liten samtale med legen over helga om jeg ikke får hvilt ut skikkelig da... Magen vokser og det er herlig og se at den blir større, så jeg ser litt mer gravid ut, og ikke feit.. Hhehehhehe Jeg svimte nesten av på lørdag.. Litt lite mat og drikke. Så ble jeg ropt på av en sykepleierene på ett av de medisinske tunene.. En av pasientene deres hadde stupt og sprukket opp MASSE hud i hode og nakke. Så blodet sprutet.. De hadde ingen leger der så da ropte de på meg.. Hehehehe (komisk) Så jg stod og komprimerte med MASSSSE kompresser, og såfort jeg lettet trykket på en av de så piplet blodet ut.. Da kirurgen endelig kom hadde en av sykepleierene spydd som en gris, en hjelpepleier svimt av.. Hehehe.. Stod rett opp og ned i 35 minutter, og da kirurgen var ferdig med å sy, så sa jeg at NÅ må jeg ha i meg noe mat, ellers får dere en pasient til.. Hehhe Julegaver?? Hva er det?? Hehehe.. Har kjøpt EN julegave. Men vet stort sett hva jeg skal ha, så da går juleshoppinga fort unna... Har SÅ lyst til å kjøpe noe babyutstyr, men vet ikke enda.. Heehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå