Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #1 Del Skrevet 6. desember 2006 Eller vet om noen? Merker at det er en trend i å finne mest mulig sjeldne og uvanlige navn til barnet sitt. Det er forsåvidt greit og fint - men tenker at terrvirkninger for noen kan bli at navnet ikke funker i det virkelige liv, ruller ikke lett av tunga, folk reagerer 'alltid' på det osv. Noen med erfaringer rundt dette? Noen som har gått til det steg å endre navnet på barnet sitt pga. dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sistemannpåvei Skrevet 6. desember 2006 #2 Del Skrevet 6. desember 2006 Min datter på 3 år heter Kiara, og vi har bare positive tilbakemeldinger. Folk synes det er nydelig, og gøy med noe nytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #3 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg valgte et sjeldent navn som jeg syns var vakkert pluss koselig oppkalling, svettet i åtte måneder, fikk ikke sove, klarte ikke bruke det....Bare fordi folk ofte sa "Hææ" når jeg introduserte det. Og nå elsker jeg det! Det var mye lurere å velge det enn å velge et kjedelig tretten på dusinet navn. Alle er vant til det nå, og barnet har en fin og egen identitet gjennom sitt sjeldne navn. For å nevne det: Navnet er gammelt og norsk, men under 50 stykker heter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 6. desember 2006 #4 Del Skrevet 6. desember 2006 ååå så spennende anonym! kan du ikke si hva navnet er da..! pliis,ble så nysjerrig..! kiara er dødsfint! jeg liker spesielle navn..liker Aalayah..men tror ikke jeg kommer til og bruke det siden jeg liker mikaela bedre..men får jeg en jente til en gang i fremtiden blir det aalayah,tygger fortsatt på det så vi får se om det blir en av dem..men uanett..har fått mye kritikk for mikaela men syntes det er fint jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #5 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg vil ikke legge det ut i denne linken ettersom det er ett litt ømt tema, og det er lett å forstå hvem vi er ettersom navnet er så spesiellt . Mikaela er forresten kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 7. desember 2006 #6 Del Skrevet 7. desember 2006 åja det kjønner jeg.. jaja men det er spennende med uvanlige navn:) takktakk..tror nok det blir mikaela er ganske sikker nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #7 Del Skrevet 7. desember 2006 Nei! Var i tvil noen ganger, for ingen hadde jo hørt om det? Men mannen min har vært så sikker underveis og det har hjulpet. Koselig å være "alene" om navnet så langt iallefall! Adina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #8 Del Skrevet 7. desember 2006 Datteren min har et ganske så spesielt navn.. Da hun fikk det var det 32 som het det i norge. Dette er 9 år siden og over 20 har fått navnet etter den tid. Jeg har aldri angret. Hun er perfekt for navnet sitt ! Hun er også glad i det, men synes det er leit at hun ikke finner navnet på penner, klistremerker og andre ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lirum Skrevet 7. desember 2006 #9 Del Skrevet 7. desember 2006 Vi har noe spesielle navn på begge våre barn, og har fått mye ulik tilbakemelding. Gutten vår fikk først et internationalt og eventyr-linket navn. og for det fikk vi applaus i den yngre garde og blandt våre egne venner. Vi vet sikkert at noen gav sine guttebabyer samme navn etter å ha hørt om vår gutt gjennom felles bekjente.... og det er jo alltid moro. Vi er så fornøyd med dette navnet idag, og får stadig større oversikt over hvor det finnes andre smågutter med samme navn... heheh Vi venter en gutt til nå og lurer på hva i all verden vi skal finne på!? Besteforeldergenerasjonen har jo måttet venne seg da! Jenta vår fikk et navn som har røtter i norsk og skandinavisk tradisjon, det brukes mye i sverige idag, men ikke i norge. Vi syns det klinger av skjønn viktigprinsesse og eventyr og er så fint. Men dette navnet tok det litt tid å få aksept for blandt de yngre, men det ble raskt akseptert blandt de eldre....også fordi de var lettet over at det ikke var sprøere hehe! Vi angrer ikke! Vi har hatt kvaler etter veldig dårlige tilbakemeldinger fra folk, men det er svært få. Og voksne folk som har velmenenede råd om andres navn ender jo opp med p bli den de advarer mot når det liksom JOBBER for å finne noe tull med et navn til et barn... Nå får vi gode tilbakemeldinger, selv om vi ennå presenterer barna våre til nye. Det er som om vi bare var litt tidlig ute :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bromme Skrevet 9. desember 2006 #10 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg har 4 barn, og alle har litt uvanelige navn. Heldigvis! (dobble navn og) Det som er minst brukt i norge er Sokrates. Da han blei fødd (1999) var det 8 Sokrates i norge. Nå er det 24! Har fått telefon fra ei dame som låg på føden. Hun hadde sett min Sokrates i avisa, og fallt for navnet. Så nå er det en liten baby i nabobygda som heter det og:) Jeg er glad mine har litt anderledes navn, og har ikke fått negative tilbakemeldinger. Men det er få som tørr si hva de mener. Det er lett å se hvem som ikke liker navna, da de blir stille og sier ååå Men det er ikke så mange da. Det har gått litt sport i det her i "bygda", å prøve å huske hva barna mine heter:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 9. desember 2006 #11 Del Skrevet 9. desember 2006 Hva er en viktigprinsesse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå