Gå til innhold

Hvor mye jobber dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er i jobb enda og ikke har starta perm da:-)

og hvor langt på vei? Bare føler at "alle"gravide er sykmeldte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg jobber 100 % og har eksamen i morgen- tar to fag på kveldstid på BI.. Siste eksamen i morgen... Er 32 uker og har ingen foreløpige planer om å sykmelde meg. Men er nok litt trassig- for jeg kjenner på kroppen at jeg er sliten. Får for lite søvn, spiser dårlig, mye svimmel og generellt sliten... Men jeg satte meg et mål å holde ut frem til permisjon, og det skal jeg etter beste evne etterleve..

Det verste er toget til og fra jobb. Fullt, og sjelden sitteplasser i rushen, det resulterer i ståplass i en halvtime samt 10 min gange til og fra toget.. Så det er DET som tar knekken på meg- ikke selve jobben. Den kan tilpasses..

Skrevet

100% her også, men går ut i permisjon neste fredag så snart kan jeg heldigvis slappe av. Mest slitsomt er å holde seg våken, er jo våken stort sett alltid 3 timer hver eneste natt og da er det tungt å komme seg på jobb kl.08. Men skal ikke klage, jeg har ikke noe store problemer ellers så at jeg er trøtt og sliten får jeg vel ta igjen når permisjonen starter. :-)

Skrevet

Er 30 + 6 og jobber (minst) 100 %. Prøver å begrense det til "normalarbeidsdag", men det er ikke alltid like lett... Har også planer om å jobbe frem til permisjonsstart. Har kontorjobb, med litt fleksibel arbeidstid, så det går veldig fint å være på jobb. Tror jeg hadde blitt rastløs av å måtte være hjemme nå, så er veldig takknemlig for at formen er fin. Spent på hvordan det blir etterhvert...

Fy til alle som ikke reiser seg så nunnemor får sitteplass på toget!

Skrevet

tihi Vintersol, idag tok jeg bilen..

Men det er jæskla bortkastet, det koster jo med månedskort jeg allerede HAR, samt 20 kr i bommen hver vei (vi har brikke, men den koster jo den også) og drivstoff ol tur-retur.. Men idag hadde jeg ikke ork til å ta toget. Sovet dårlig i natt, og da er det kritisk å måtte STÅ på toget i tillegg....

skal skrive en bønn til min ufødte datter om at hun lar være å bruke ribbena mine som klatrestativ og blæra mi som trampoline i tillegg til å sperre all blodtilførsel til og fra alt jeg har av vener og arterier...

Sukk ;)

Skrevet

Er i uke 32 og går i aktiv sykmelding, slik at jeg går korter dager på jobb og får tilrettelagt litt ellers på jobben.

Har skikkleg bekkenløsning og fått anbefalt og helst ikke jobbe og kjenner vel egentleg sjølv at jeg ikke burde d men orker ikke vere "hjemme" så lenge., godt og kunne jobbe litt også:-)

Skrevet

Jeg jobber nå 50%. Er 50% sykemeldt. Går halve vakter, men nattevktene går jeg hele vakta. Sliter med bekkenet og er derfor sykemeldt. Er 31 uker på vei.

Skrevet

Jeg er i uke 31, jobber som normalt ved siden av studiene. Eneste sykemelding hittil er en 3-dagers fordi jeg var helt utslitt med forkjølelse og feber. Legen ville at jeg skulle roe ned noen dager.

Skrevet

Helt enig med deg Vintersol...folk burde lære seg folkeskikk. Ikke pent å la gravide eller andre som har tungt for å stå lenge stå på toget. Det er det værste med å jobbe for meg også nå - rushtiden. Blir skikkelig irritert på unge, spreke menn som sprinter forbi meg for å ta de ledige setene på bussen. Knurr....

Skrevet

Jeg er i uke 31, og jobber fremdeles 100 % som nattevakt. Tar noen dag og kveldsvakter når det er krise. Har ikke tenkt å dabbe av før jeg må. Er jo bare 6,5 uker til permisjonen skal begynne.

Skrevet

Wow, det syntes jeg hørtes tøft ut, Nunnemor! 100% jobb pluss studier!!!!

Selv er jeg bare student for tiden. Hadde eksamen fredag, har en ny nå på fredag og en neste lørdag. Jeg synes det er drittøft, sover så og si ikke om natta, klør meg nesten ihjel og syns ting er slitsomt. I dag måtte jeg for eksempel legge meg til å sove to ganger etter at jeg hadde stått opp innen klokka ble 11. Klarte ikke holde øynene åpne, klødde så fælt og var kvalm. Denne kløen tar snart knekken på meg. Gleder meg så ufattelig til å bli ferdig med eksamene. Er 30+3! Og apropo la gravide få sitte: Syns myndighetene med jevne mellomrom burde ha kampanjer for å minne folk om at de bør reise seg for gravide, eldre og uføre selv om det burde vært unødvendig!!!

Skrevet

Jeg har vært 100% student (går på master og har hatt lite fleksible tider dette semesteret med pliktig oppmøte hver dag 9- 16) og jobbet på kafè ved siden av til ca uke 24. Da ble jeg sykmeldt fra jobb pga bekkenløsning og fortsatte med studiene til nå for en uke siden, er i uke 31 nå. Da måtte jeg dessverre trekke meg ut av siste kurset på skolen fordi jeg ble utslitt av å måtte komme hver dag 0900 etter å ha sovet dårlig om natta en periode. Får også vondt i bekkenet av å sitte i forelesning og orket ikke å ha så lange dager med lite bevegelse.

Har også opplevd friske unge menn som sprinter forbi til de ledige plassene på bussen i rushtida! Ble helt utslitt av å stå selv om bussturen heldigvis ikke var så lang.

Skrevet

har aktiv sykemld og jobber to halve dg i uken.

passer meg godt, men er tungt ja.

har BL

Skrevet

Jobber 100% jeg også, men tre prosjekter til gående som selvstendig næringsdrivende. Har heldigvis fleksibel kontorjobb som gjør at jeg kan komme kl 0930 - har over en times kjøretid til jobb og er SVÆRT takknemlig for at jeg slipper å kravle ut av senga aaaalt for tidlig.

Håper å jobbe helt ut - er 29+6 i dag :o)

Skrevet

Jobber ennå jeg men burde vel gi meg snart...

Sliter vanvittig med ryggen (bl)å noen ganger når jeg kommer hjem setter jeg meg ned å gråter for jeg har så vondt..Men vil ha med meg desember da jeg jobber mye mer en vanlig å en del med 100 % lønn å dette vil jeg ha med på permisjonen....

Skrevet

Er i veke 31, og har vore 20% sjukmeldt i 3 veker. Jobbar 80%, men har eit ganske tungt fysisk yrke, med mykje gåing og løfting.

Skrevet

Gløymde å sei at eg er 20% sjukmeldt pga. av rygg/bekken plagar. Har nok fått bekkenløysing, og vil nok ikkje greie å jobbe 80% ut tida...

Skrevet

Er i uke 35, jobber nesten 100% selv om jeg ble 50% sm pga. bekken, kramper, halsbrann etc. i uke 33.. Må få ferdig noen prosjekter før permisjon, og får ta igjen ekstra timer i avspassering ved senere anlendning... Men snart skal jeg sove mye og lade opp til fødsel og tiden etter...

Skrevet

Jeg er i uke 29 og jobber 100%. Var aktiv sykmeldt en periode på en måned for en tid tilbake grunnet hodepine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...