Gå til innhold

Hvordan føles bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått vondt på den ene siden, liksom under magen. Det stråler på en måte når jeg beveger meg (mest når jeg går men også når jeg sitter), men jeg aner ikke om det er bekkenet da.

Noen som har peil? :-/

Takk for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert bekkenet.

Tror det kan variere mye fra person til person. For min del så kjenner jeg det når jeg går og når jeg sitter. Hos meg sitter det for det meste på innsiden av bena og stråler nedover. Samt yttersiden på begge sider, men ikke så mye stråling nedover på yttersiden.

Sliter med å snu meg om natta, men det hjelper utrolig å sove med ei pute eller to mellom bena, da får bekkenet god støtte:-)

Tror alle steder rundt hele området er vanlig jeg...varierer fra person til person hvor man får vondt men er like fullt bekkenet som krangler :-)

Skrevet

Hei, har bare et tips som funket litt for meg. Nå har jeg ikke bekkenløsning, men kan kjenne det godt i korsryggen og bekkenet da man som gravid naturligvis er litt løsere i leddene enn vanlig. Fikk tips om å prøve å ligge med bena samlet mest mulig (med pute imellom) når du ligger på siden. Dette fordi det blir stor strekk og belastning på korsryggen/bekkenet hvis du f.eks ligger med den ene foten mye høyere mor overkroppen enn den andre (jeg liker nemlig dette...hvis jeg ligger på høyre side, så slenger jeg venstre fot høyere opp enn høyrefoten, som om man satser før et hopp, hvis du skjønner hva jeg mener. vanskelig å forklare:)

Skrevet

Skjønner hva du mener :-)

Ligger som regel pent og pyntelig med bena samlet jeg da (eh tydeligvis ikke siden jeg er her inne haha *host* ;-) men det er et godt tips til de som ikke gjør det! :-)

Skrevet

Steike, og jeg som trodde jeg slapp billig unna :-/

Er det noe vits i å dra til legen? De kan vel ikke gjøre noe særlig? Kanskje jeg må jobbe litt mindre, nå er vi 2 på jobb og skal egentlig være 5, det merkes jo...(jaja men tar meg tid til å surfe for det hehe)

Har også problemer om natta som du beskriver, jeg fant en pute som jeg stappa under magen men den ender som regel opp på gulvet da.

Skrevet

hehe kjenner problemet ja :-)

Har tre puter i senga jeg så om jeg mister den ene så er iallefall en av de andre i nærheten :-) Våkner utrolig mye hver natt.

Legen min har ikke gjort noe med meg enda, men om det blir verre så ber jeg bare om henvisning til fysio eller noe.

Klarer enda å gå nogenlunde, vagger voldsomt da hehe, men ellers så kommer jeg meg jo fremover i det minste ;-)

Men å jobbe litt mindre er alfa omega for min del. Hvile hjelper utrolig mye når jeg begynner å få skikkelig vondt. Skal til legen igjen på tirsdag, får høre hva hun sier da

Skrevet

hehe..... vi er ikke flinke til å ligge ordentlig noen av oss her inne :-)

Skrevet

Jeg ventet i et par uke før jeg kontaktet legen min. Han var kjapp med å konstantere bekkenløsning og henviste meg til fysioterapaut med en gang. Det er jeg glad for at jeg gjorde!! Fysioterapauten sa at jo raskere du kommer i gang med behandling, desto større er muligheten for at du klarer å holde det i sjakk. Det stemmer for min del, hvertfall!! I begynnelsen ville jeg bare gi opp fordi jeg ble så mørbanka etter behandlingen, men jeg merker at jeg på sikt har fått mindre vondt og orker å gjøre mer:) Og det er jo positivt.. Er sykemeldt80% (siden uke16, er i uke 20 nå) og da blir det fort veldig kjedelig å bare ligge på sofaen hele dagen uten å klare å gjøre noe:/ Har tenkt til å prøve ut bassengtrening også for å få opp aktivitetsnivået litt. Er jo ikke akkurat god trening å ligge på sofaen til en hver tid, og kjenner at kiloene kommer krypende;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...