Gå til innhold

hvet ikke helt om jeg er klar

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag og fikk det kontatert at jeg er gravid, 5 uker på vei..

Jeg veit ikke helt om jeg er klar for en unge til, har ei jente fra før.

Samboeren min er ikke klar for dette sier han, men det er mitt valg jeg vet det og det vet han og. men jeg vet ikke hva jeg vil. er ganske fortvila :(

Fortsetter under...

Hei

Jeg hadde det sånn jeg også, visste ikke hva jeg ville. Bestilte time til abort uansett, siden det er så lang ventetid, så kunne jeg heller bruke ventetiden på å tenke og eventuelt avbestille.

For meg ble det abort. Jeg har ikke barn fra før, men min livssituasjon tilsier at det ikke passer med barn nå. Hadde sikkert greit det brukbart, men kunne greid det så mye bedre om jeg hadde ventet noen år.

Tror det er viktig å kjenne på følelsene sine og diskutere med samboeren. Det er jo tross alt dere to som skal være sammen med dette eventuelle barnet de neste 20 årene. Dersom det kan gå på bekostning av forholdet deres ville jeg vurdert nøye om det var verdt det. Om dere har et barn sammen fra før, så vet dere jo hvertfall hva dere går til. Det er et kjempevanskelig valg, det kan jeg skrive under på, og desverre er det kun du som kan finne ut av hva du vil.

Det jeg uansett vil råde deg til er å bestille time til abort dersom du vurderer det, så kan du bruke ventetiden på å tenke. Det er ikke noe gøy å bestemme seg for å ta abort, også måtte vente i 2-3 uker....

Og når du har tatt valget ditt må du stå ved det og tenke at det var det som var det beste i deres situasjon - uansett hva det blir til. Du vil jo aldri angre på at du får barnet, men du kan kanskje angre på tiden du fikk det i. Spesilet om det går på bekostning av jobb, utdannelse, penger, forhold til sambo etc. En abort derimot, kan man angre på, men jeg tror det er viktig å tenke at det var det som var det riktige. På den måten kanskje slippe unna den dårlige samvittigheten...

Ønsker deg lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...