¤mtk¤ Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Har sånn lyst å høre andres erfaringer med øvelser en ikke skal gjøre, eller skal være forsiktig med å gjøre. Jeg er nå 17 + 4, instruktøren sier at det eneste jeg ikke skal gjøre er å ligge rett på magen, i stedet gjør jeg en katteøvelse på alle fire. Og etter 5 mnd ligge på siden i stedet for å ligge strekt ut på ryggen.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Hei Jeg trente også yoga gjennom hele sv.sakpet sist og denne gangen instruerer jeg timene.Det sier jo seg selv når man ikke kan ligge på magen lenger og det samme med å ligge strekt ut på ryggen.Noen øvelser kan jo bare bli veldig ubehagelig etterhvert men det kjenner jo man selv. Lønner seg å lytte på kroppen og stoppe når den sier i fra. På mine timer har jeg noen mageøvelser som jeg snart vil slutte med,kommer bare til å trene de skrå musklene. Det med mageøvelsene tror jeg alle har forskjellige meninger om men jeg synes personlig at bare de skrå bør trenes under sv.skapet eller kutte det ut. Uansett det er deilig å trene Klem
kom-som-bestilt Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Hei! Jeg er i uke 21, og her er min yogahistorie: Jeg har begynt på yoga i høst, går hos ei som tidligere har kjørt gravid-yoga. Hun er veldig obs på øvelser som ikke egner seg for meg, sier da at "det skal ikke du gjøre" underveis, og kommer bort til meg og passer på at jeg har det bra. I starten gjorde jeg som alle andre, men nå har magen kommet... Hun har med et par "klosser" til meg som jeg bruker til å eks hvile hodet mot når jeg ligger i "barnet". Disse klossene har jeg også i gulvet og lener meg mot når vi står å strekker à la Jane Fonda (hvis du skjønner). Her skal jeg ikke presser meg for langt ned med den ene hånden, slik at sidestrekket i magen blir for stort, men heller fokusere på å strekke meg oppover - altså ikke nedover, om du skjønner...Jeg får heller "ikke lov til" å gjøre tunge mageøvelser, og når vi står i planken, kan jeg etterhvert som magen vokser, stå på knærne og deretter mer og mer oppreist. Som andre har nevnt, gjør jeg ikke øvelser liggende på magen, gjør de da på alle fire (eks pusekatt strekk o.l) Ellers tror jeg at jeg gjør som alle andre, men merker jeg at magen er litt i veien, må jeg nesten bare endre litt på stillingen der og da. Jeg er mao veldig heldig som har en slik instruktør, hun har t.o.m kopiert opp en cd jeg skal få låne i jule for å strekke litt hjemme!! Men kan altså ikke svare deg faglig, har nettopp startet med yoga, men om du er usikker kan du jo kontakte noen som har mer erfaring på området, eks et treningsstudio der du bor, eller mail til noen som kjører gravideyoga og spør. Avslutter mitt lange svar med å si de stillingene som jeg har blitt anbefalt å gjøre hjemme: Sett deg ned på huk, omså inntil en vegg, som om du sitter på do i skogen...Pass på at ryggen er rett. Knærne skal peke opp, rumpa nesten helt ned i bakken. God "fødselstrening". Den andre er å ligge på rygg, og løfte beina helt opp, slik at kun skuldre/nakken/hodet er i bakken. Støtt med hendene bak på ryggen. Legg gjerne beina bak i en stol og "hvil" Kos deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå