Gå til innhold

han nekter å ligge alene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er ikke om natten det er snakk om, men hele dagen. Han nekter å ligge på sofaen, gulvet, i vuggen osv. Både når han er våken og sover så SKAL han ligge/sitte oppå meg. Jeg får ikke gjort noenting hele dagen. Er nødt å bare sitte her med han. Har prøvt å la være å ta han opp, men han gir seg rett og slett ikke før jeg gjør det. Hyler og skriker. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg helt fastlås, og huset flyter...:(

Råd noen? Han er forresten 12 uker snart..

Skrevet

Sånn var det her og, jeg kunne ikke legge ham fra meg for å kle på meg om morgenen en gang uten at han hylte. Virkelig hylte! Men sakte, men sikkert kunne han ligge litt lenger. Nå er han 6 mnd og er fremdeles mest glad i å sitte og stå på meg og at jeg leker med ham, men av og til går det greit at jeg f.eks støvsuger mens han ser på meg. Men jeg sliter litt med det at han surver og roper konstant hvis jeg ikke tar på ham. Så det jeg vil si er vel at det blir bedre, selv om det tar litt tid. Jeg tror det er en kombinasjon av at de må lære seg til å ligge litt alene, la dem sutre, og at vi må innse at vi ikke får gjort en dritt når vi har barn... :-) Gutten din er liten enda, da.

Skrevet

hei, jeg har kkurat samme problemetog min er snart 3 mnd. har hatt mye vondt i magen og skreket mye, har derfor blitt til at han har blitt bært en del. han liker heller ikke å ligge alene mer enn max 20 min om gangen, og sover kun godt om han får ligge på magen min. prøver jeg å legge han i vugga eller senga, så våkner han med en gang. har også prøvd å bare la han ligge å gråte, men gir seg aldri. spurte hlseesøster, og hun sa at noen babyer trnger mer kos enn andre i begynnelsen, og at det ikke er non grunn til å nekte dem det. da får han heller bare ligge der på fanget, så får husarbeidet vente. har mamma på besøk en gang i blant, og da benytter jeg sjansen til å støvsuge, vaske, vaske og henge opp klær osv mens hun koser med ham. prøver å legge ham for seg selv så ofte som mulig, og det har faktisk blitt litt bedre. ellers får du bare nyte det så lenge det varer, for de blir veldig fort store.....:)

Skrevet

må forresten legge til at jeg fikk låne en bæresele her om dagen, og det hjalp veldig på!! den trives han veldig godt i, og jeg får 2 frie hnder en liten stund:) og ryggen er myyye bedre

Skrevet

Sånn var det her også.

Det går mest sannsynlig over. Legg han oftere og oftere fra deg!

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene om det problemet!:)

Det er jo veldig kos å ha han liggende oppå meg å sove og kose, men kan bli litt lei til tider da... Men han er jo liten enda,ja!:) Søtnosen min!!!;)

Skrevet

madelen var også sånn, men nå i det siste har hun begynt å ligge mer alene, bare hun kan se meg så er det greit....

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver ja. Jeg satt altså pal i en stol de første 3 månedene. Jenta vår hadde kolikk og da er jo behovet enda større for kroppskontakt. Men trøsten er at det går over og at de lærer seg til å være litt mer selvstendig etterhvert.

Så rådet mitt er å ikke stresse med alt du ikke får gjort og ta ting en dag av gangen. Vet det er vanskelig men det blir bedre!!!

Skrevet

Slik var jente mi også i den alderen. Er enig med de andre at man bare må la ting flyte i huset noen ganger. Men du kan jo kjøpe en baby slynge. Da får du gjort noe og beveget på deg. Sjønner veldig godt at du synes det er frustrerende. www.babyslynga.no

Skrevet

En liten kvikk og nysgjerrig kar du har fått. Han vil nok opp og se på verden. Bæreutstyr er løsningen. Det ordner seg når han blir større og kan komme seg rundt på egen hånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...