Gå til innhold

Babybjorn og ammeputer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi skal ut og handle paa fredag og vi vurderer aa kjoepe en babybjorn for enklere aa komme oss rundt i byen naar babyen kommer. Bor i Paris og metroen er et mareritt med barnevogn. Samboer er 1.95 hoey saa selen maa vaere komfortabel for han ogsaa. Er det noen som har erfaring med babybjorn (evt. andre merker)?

+ er ammeputer et "must" eller klarer man seg fint med noen tykke hodeputer/sofaputer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har desverrre ikke noen erfaringer, siden dette er mitt første svangerskap, men jeg har fått låne ammepute av en venninne og hun sa at hun ikke brukte denne i det hele tatt...så jeg tror jeg hadde spart pengene, og heller brukt en vanlig pute for å bygge opp under. Men det er helt sikkert andre som mener det motsatte!

Jeg tror ikke ammepute ivertfall er et "must" !

Skrevet

ammepute er ikke et must.. jeg syns det var greit å ha...jeg kjøpte...sist gang... min svigerinne har lånt den... og nå skal jeg bruke den igjenn...

men du kan godt bare spare de pengene.. og heller bygge opp med vanlige puter...

Jeg likte ammeputen fordi då kunne jeg ha to hender fri... mens den lille låg å ammet...

babybjørn syns jeg var fantastisk god å ha... nå kan jeg ikke huske om min man på over 1,90 brukte den så mye,,, men jeg tro han bar henne noen ganger i allefall...

jeg likte så godt å bære henne selv :)

Skrevet

Er det den orginale Babybjorn du har?

Hvor gammel var babyen naar du begynte aa bruke den? Noen sier at babyer skal ligge mest mulig i starten, men babyer ser jo ut til aa trives veldig godt i seler (tror aldri jeg har sett en baby graate i en sele...). Ser saa fint ut aa baere babyen rundt. Maa ha en saann! :)

Tror jeg dropper ammepute og kjoeper noen ekstra puter til sofaen.

Skrevet

husker ikke helt når jeg begynte å bruke den, men det står jo når man skal bruke den om det er ca ved 2/3 mnd alderen nå tipper jeg bare.. men tro det var rundt då... de er hærlige.... når de ligger der så fint... og jeg ville ikke tatt med vogn i metroene i paris... der er det ganske så fult... har vært på ferie i paris... drømme byen for forelska par mener nå jeg.

Gå og kjøp deg en slik... jeg gleder meg til jeg kan gå opp på lofte og hente den baby tingene....

når har du termin?

jeg har termin i mitten av april ca den 19

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har termin den 11 mars. Skal foede her i Paris. Baade gleder og gruer meg siden jeg ikker er spesielt flink i fransk og siden de visstnok ikke er god til aa foelge opp ammende her. Er ogsaa litt nervoes for folks holdninger til aa sitte paa en kafe aa amme. Og hvis du har vaert i Paris saa vet du sikkert at toalettene er verdens minste her saa bleieskift og amming blir nok litt pes. Men babybjorn skal jeg ha, saa kan jeg lett komme meg frem og tilbake!

Paris er fantastisk for nyforelskede, men ikke spes. tilrettelagt for smaabarnsforeldre (de har som regel ikke raad til aa bo i Paris heller ;) )

Lykke til fremover!

Skrevet

Bare husk på at de ikke skal sitte så lenge i babybjørn bæresele så lenge om gangen i starten. Tror det er snakk om 15-20 min fra en mnd. Men det skal stå i "bruksanvisningen". Ellers må jeg si det er et godt kjøp! Vi brukte vår masse til vår første og regner med å gjøre det til nestemann også.

Ammepute har jeg kjøpt denne gang, for det savnet jeg veldig med gutten vår. Men jeg klarte meg jo fint uten den gang.

Skrevet

Vi hadde babybjørn til førstemann og mannen min var omtrent på den høyden. Det gikk fint det, men vi måtte jo stille den inn etter oss selv (viktig at den er riktig stilt inn...). I ettertid har jeg hørt (riktignok av en sjalbære-entusiast- venninne) at babybjørn egentlig ikke er så ergonomisk riktig pga belastningen babyen får i bekkenet. Det er sant at babyen skal ligge mest mulig i beg., derfor tror jeg nok på at bæring i sjal er det beste... men jeg føler meg ikke som typen til det- og SÆRLIG ikke mannen min da.. heheh... derfor hadde hun et tips om en bæresele som het Ergo... denne støttet litt nedover lårene. Uansett skal de ikke bæres for mye slik i begynnelsen pga ryggen... men i kortere perioder og etterhvert lengre... Det er jo veldig praktisk da! Særlig når det er mildt i været... men sikkert ikke så veldig om det er hetebølge der nede i sommer ;D

Skrevet

Med mine to barn brukte jeg skjelden min babybjørn, fordi begge ble født sent på høsten og vinteren. Da ble det til att vi pakket dem ned i vognen. Denne gangen tror jeg att jeg kommer til å bruke babybjørnen mer, da tredjemann kommer om sommeren. En praktisk sak.

Ammepute har jeg ikke brukt..ironisk nok klarte jeg ikke å amme i den hehe.

Skrevet

Og ammepute.... det hadde vi også... tror jeg brukte den... 2 ganger... Ikke den beste investeringen vår iallefall... men en ting vil jeg tipse om! Babybjørn GYNGESTOL! Jeg var uheldig og kjøpte en annen som så så god ut... og endte opp med å missunne venninna mi som fikk på likt med meg den babybjørnen... heheh... Tror vi må investere i ny stol denne gangen... ;D

Skrevet

Jeg hadde både babybjørn og ammepute og brukte begge deler flittig da lillegutt var bitteliten. Følte ammeputen var lettere å forme enn en vanlig pute. Når det gjelder babybjørn ville jeg spandert på meg den dyreste modellen med "skinne" i ryggen om jeg skulle kjøpt en på nytt!

Skrevet

Vet du hvor på nett jeg kan finn Babybjørn Gyngestol, søkte på Babybjørn sin nettside, men fant ikke der.

Skrevet

Gå på products og Babysitter 1-2-3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...