Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Betaler da lønna de ,jobb eller trygdekontoret. Har 70% stilling å blir nå 50% sykemedlt bare lurer.. Trygdekontoret betaler jo ut pengene i slutten av mnd!!! noen som vet?! Takk for svar:-)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 de første 16 dagene (ikke helt sikker på antallet) må arbeidsgiver betale..etter det kan arbeidsgiver velge om de vil betale og få refundert pengene eller om trygdekontoret betaler! Men jeg er usikker på hvordan reglene er om du først er 50 % sykemeldt og så fornyer sykemeldingen med 100 % etter at arbeidsgiverperioden er utløpt -om arbeidsgiver da må betale noe!
Skilpadden Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Arb.giver betaler for de første 16 dagene uansett gradering på sykemeldingen. Deretter tar trygdekontoret over.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 mener å ha lest at når det gjelder sykemelding som følge av svangerskap så slipper arbeidsgiver å betale perioden som de normalt må. Da tar trygdekontoret alt fra første dag
bare meg;) Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 jeg har hatt 70% stilling og er nå 50% sykmeldt, da jobber jeg 50% av 70%, jobben betaler de første 16 dagene men de får igjen dette av trygdekontoret siden du er gravid etter det betaler trygdekontoret... men da må du huske å levere den grønne lappen, nå i desember kommer pengene i m idten av mnd
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Tusen takk for tilbakemeldinger:-).. Skal til legen om en uke jeg.. men er foreløpig sykemeldt denne uken.. :-)
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 Jeg er 50% sykemeldt.... Tror det fungerer forskjellig fra plass til plass... Noen plasser betaler arbeidgiver, noen ganger trygdekontoret... står jo på sykemeldingen å det... På siste del må man "huke av" for om jobben forskuddsterer eller ikke... Min jobb betaler ut, og får igjen selv.. Forresten sniker jeg bare her... Kommer ikke inn før i morgen =)
Tia med 2 ♀ Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 Det er det jeg har fått beskjed om også. Og jeg vet at sjefen min kontaktet trygdekontoret før hun svarte meg. Så det burde jo stemme
Tia med 2 ♀ Skrevet 6. desember 2006 #9 Skrevet 6. desember 2006 At allt betales av trydekontoret når du er sykemeldt som følge av graviditet mente jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå