Gå til innhold

Når man blir 50% sykemeldt ,hvem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betaler da lønna de ,jobb eller trygdekontoret. Har 70% stilling å blir nå 50% sykemedlt bare lurer.. Trygdekontoret betaler jo ut pengene i slutten av mnd!!! noen som vet?!

Takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de første 16 dagene (ikke helt sikker på antallet) må arbeidsgiver betale..etter det kan arbeidsgiver velge om de vil betale og få refundert pengene eller om trygdekontoret betaler!

Men jeg er usikker på hvordan reglene er om du først er 50 % sykemeldt og så fornyer sykemeldingen med 100 % etter at arbeidsgiverperioden er utløpt -om arbeidsgiver da må betale noe!

Skrevet

Arb.giver betaler for de første 16 dagene uansett gradering på sykemeldingen. Deretter tar trygdekontoret over.

Skrevet

mener å ha lest at når det gjelder sykemelding som følge av svangerskap så slipper arbeidsgiver å betale perioden som de normalt må. Da tar trygdekontoret alt fra første dag

Skrevet

jeg har hatt 70% stilling og er nå 50% sykmeldt, da jobber jeg 50% av 70%, jobben betaler de første 16 dagene men de får igjen dette av trygdekontoret siden du er gravid etter det betaler trygdekontoret... men da må du huske å levere den grønne lappen, nå i desember kommer pengene i m idten av mnd

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger:-).. Skal til legen om en uke jeg.. men er foreløpig sykemeldt denne uken..

:-)

Skrevet

Jeg er 50% sykemeldt....

Tror det fungerer forskjellig fra plass til plass...

Noen plasser betaler arbeidgiver, noen ganger trygdekontoret...

står jo på sykemeldingen å det...

På siste del må man "huke av" for om jobben forskuddsterer eller ikke...

Min jobb betaler ut, og får igjen selv..

Forresten sniker jeg bare her... Kommer ikke inn før i morgen =)

Skrevet

Det er det jeg har fått beskjed om også.

Og jeg vet at sjefen min kontaktet trygdekontoret før hun svarte meg. Så det burde jo stemme

Skrevet

At allt betales av trydekontoret når du er sykemeldt som følge av graviditet mente jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...