Gå til innhold

Hvordan lage en sikker "babysafe" av nattpose selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nattpose til sønnen min. Det gjør at han blir roligere, men fremdeles våkner han mange ganger fordi han snur seg over på magen og forsøker å komme seg opp. Jeg ønsker derfor å feste posen slik at han blir liggende på ryggen eller siden, men slipper å komme over på magen for så å våkne opp... Har noen detaljerte beskrivelser av hvordan jeg kan gå fram? Hadde vært supert fordi jeg bor langt unna butikker der de selger babysafer, og det tærer på å måtte stå opp hundre ganger hver natt for å snu han tilbake på ryggen...

Skrevet

Vi har en babysafe fra baydan. Den har to hemper på hver side som det feste kroker i. Det er en lang snor med to kroker i hver ende som man har under sengen.

Skrevet

Jeg har babydan, der er festene langt nede som de skal være.

Du må ha de langt nok ned, festet.

Skrevet

Jeg har en hjemmelaget versjon av babysafe:-)Har en nattpose som jeg har sydd noen store hemper på under, gjennom disse har jeg et bredt bånd(evt bred strikk kan sikkert også brukes..) som igjen har knyttet stramt rundt madrass og sengebunn. Hun Klarer å rulle seg fra side til side i denne, i og med at det på en måte er posen som er festet, men hun klarer ikke å reise seg,noe hun konstant gjorde før vi begynte å bruke posen.

Skrevet

Hva er langt nok ned? Livet? Kan vel ikke være festet i bena?

Skrevet

Vi har en hjemmesydd en, litt romslig safe, der det er 2 hemper på hver side, ca i livhøyde. Har et tynt tau i hver hempe som vi knyter stramt i sprinklene på hver side. Da kommer ikke ungen seg noen vei. Dattra vår lå i denne til hun var halvanna år, og vi skal snart begynne bruke den på prinsen nå, for han begynner bli urolig og vrir seg alle veier i senga nå.

Da vi skiftet til 80x100 teppe knøt vi hver teppeende i hjørnene nederst i senga, da satt teppet fast slik at hun ikke klarte løfte det opp over hodet. Pga safen var festa så stramt kom hun seg heller ikke lenger ned i senga. Noen synes kanskje dette høres ut som en tvangstrøye nærmest, men så gærnt er det ikke! :-) Hun elsket safen sin, og ble rolig med en gang hun ble lagt i den, og sov over 12 timer natta. Er spent på om lillebroren vil like den like godt nå!

Skrevet

hvor får man kjøpt disse babysafeposene? finnes de å få kjøpt på nettet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...