Gå til innhold

tingeling eller hva du kalte deg!! SE HER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jeg skrev om at jeg ikke ville ta tabelettene for kvalme, AFIPRAN som det heter de tabelettene. Jeg gikk inn på felleskatalogen.no og sjekket om disse tabelettene og der i blandt stod dette:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Metoklopramid har vært brukt som antiemetikum til gravide over lengre tid uten at det er blitt påvist fosterskadelige effekter. Ved høye doser i siste trimester har andre dopaminreseptorblokkere som klorpromazin og flufenazin gitt opphav til langvarige, men forbigående neurologiske forstyrrelser hos barnet. I dyreforsøk har haloperidol i siste del av drektigheten vist forstyrrelser i innlæring og motorikk. Da det ikke kan utelukkes at dette er en klasseeffekt for dopaminreseptorblokkere, bør metoklopramid ikke gis til gravide i 3. trimester.

Jeg kommer IKKE til å ta disse tabeletten før jeg MÅ! Repsekter det du!! Og klapp igjen. Jeg er ikke ute etter å ødelegge for arbeidsplassen min, jeg er bare ute etter det BESTE for mitt barn!

Jeg blir så forbanna på sånn!!!

hilsen tøysejenta

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan være farlige i 3 TRIM JA!

Men har du kommet så langt er du i feil forum, jenta mi!

Jeg er også ute etter det beste for mitt barn, og det er å holde meg frisk og ikke bli nevrotisk og hysterisk!!!

Blir forbanna av sånne som deg jeg og!

Dessuten står det jo i teksten din: "uten at det er blitt påvist fosterskadelige effekter."

Klapp igjen selv, dersom du ikke tåler å høre at andre er uenige med deg!

Skrevet

Bare skjønn det, jeg kommer ikke til å ta dem! Bare bli så forbanna du vil!! Herregud... er det virkelig mulig?!?!???... og huff og huff...

Selv om det ikke er påvist så kan det bli påvist en dag! Er det skadelig i 3 trimester, så tar jeg det ikke nå i 1 trimester heller. så enkelt er det :)

Skrevet

Stå på anonym! Jeg ville heller ikke tatt dem! Alt kjemisk skal ikke forstyrre utviklingen av et foster. Det er i de første månedene at alt det viktige skjer med forsteret!

Skrevet

Takk for det anonym! Jeg tar de bare ikke, sånn er det bare...

Klem fra tøysejenta :)

Skrevet

Hei, jenter!

Ikke for å blande meg inn men...Jeg kan skjønne at du ikke vil ta tablettene av de grunner du nevner. Man vil jo selvfølgelig gjøre det beste for sitt ufødte barn. I mitt forrige svangerskap fikk jeg urinveisinfeksjon og måtte ta en antibiotikakur. Syntes det var fælt, var som å velge mellom pest og kolera på en måte. Jeg vegret meg mot å ta medisiner samtidig som jeg visste at det ikke var bra å gå med en urinveisinfeksjon. Vanskelige greier!

Poenget er hvertfall at vi får respektere hverandrers valg og ikke kjefte og smelle på hverandre. Vi er jo i lykkelige omstendigheter og skal backe hverabdre opp :)

Et lite apropo; det er viktig for barnet ditt at du får i deg næring også, så håper du blir bedre snart.

Skrevet

Sant nok, dette er jo ingen krangleside. Men det er hardt nok som det er , superkvalm og dårlig samvittighet for jobben... Men likevel, jeg KAN ikke risikere at noe går galt, så jeg stoler på kroppen min og sier jeg. Mat for jeg i meg nok av uansett så lenge jeg ikke stresser..

Tøysejenta

Skrevet

så lenge du får i deg næring tror jeg du trygt kan la være å ta medisiner :)

Skrevet

Se nederst på den andre linken du lagde, der er det noen andre tips også.

(Vet du ikke hører på meg, men der er tips fra andre også!)

Skrevet

Skjønner det er gravide med masse hormoner i sving her.. tror vi bare kan bli enige om å være uenige...

Skrevet

Nei, derav at jeg regnet med du ikke tok tips fra meg.

Er ikke direkte sint, for om jeg er revnende uenig med deg....

Få deg et nick, så skal jeg styre unna deg i fremtiden...

Skrevet

He he må le litt av dere to da... veldig mye å krangle om..

Er helt enig med deg at medikamenter bør man holde seg unna så sant man har mulighet og klarer det..

Når man går rundt og er kvalm og uvel er det faktisk et tegn fra kroppen om at man skal ta det litt med ro.

Jeg er gravid med 3 mann og de to første gangene var jeg ikke dårlig en dag, og var på jobb som vanlig..

Nå derimot er jeg skikkelig dårlig, kvalm, sliten, trøtt egentlig det meste... jeg er ikke på jobb om dagen velger heller å følge kroppens tegn.

Så slapp av hjemme du uten å ta disse pillene... går nok snart over..

Lenger sykemelding får du også om du trenger det.

Ps husk at sinne ikke gjør babyen så happy!!

Skrevet

Det viktigste er vel at man gjør det man selv føler er riktig, dumt å gå rundt og føle seg dårlig pga noe som helst:) Tror det har like stor effekt på babyen som medisinpreparater.

Skrevet

Er helt enig, jeg har egentlig hatt lite kvalme, men hadde det en periode, og det som hjalp mest var å sove.

Men jeg regnet med at når en går til lege med det, og blir sykemeldt, så trengs det kanskje sterkere lut til, hvertfall når legen mener det er nødvendig med preparater. Og da mener jeg man skal kunne føle seg trygg på at legen ikke skriver ut noe som er farlig.

Det er jo ment å være til hjelp.

Jeg snakker ikke om å proppe kroppen full av medisiner, men å la kroppen få litt avlastning og hjelp når den trenger det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...