Gå til innhold

Han er lys våken midt på natta. Hjelp!! Trenger sårt råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 10 mnd har en lang våkenperiode midt på natta. Sover generellt ganske dårlig - våkner en del ganger på kvelden og en del på natta. Stort sett er det nok å hysje litt og klappe litt, men en av gangene (en gang mellom ett og fire) er han lys våken i ca 1,5 time!

Vann hjelper ikke. Han bare reiser seg i senga, noe som har resultert i at han nå ligger i babysafe så han ikke får reist seg opp. Vi har hatt flere ganger med hylerunder, men han hyler i 1,5 time uansett om vi sitter der eller går inn og ut hvert 5 minutt. Klapper vi på ham blir han enda mer sint. Vil bare opp.

Har avvent ham med pupp om natta, men nå er han forkjøla, så de siste 3 nettene har han fra ca klokka to ligget oppi senga mi. Da sover ingen av oss godt.

Begynner å bli litt smågal - skal snart ut i jobb og kan ikke holde på sånn! Det er ikke stor forskjell om det er pappaen eller jeg som kommer inn på rommet.,

Trenger sårt tips og råd fra dere før jeg "tilter"!!

Skrevet

Jeg har nettopp slitt med samme problemet selv! Han var våken mange ganger men sovna rasket igjen etter vi putta i smokken. Men mellom 2 og 4 kunne han ligge våken opp til 2 timer. Jeg holdt på å bli gal!! Vi satte babysenga inn på eget rom, med dørene vid åpne! Første natta gikk vi inn og prøvde å roe uten å ta opp. Han var rasende:( Etter den natta har han sovet natta igjennom, når vi hører han våkne går vi ikke inn- da sovner han like etter! Et annet tips er å la gutten ALLTID sovne av seg selv også på dagtid, ikke hjelpe han! Da lærer de seg å sovne av seg selv:) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...