lurermasse Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Barnet mitt slår meg når han ikke får det som han vil, han er 19 mnd, hva gjør jeg?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Jeg har det samme problemet med min sønn...er ikke så mye man får gjort egentlig. Vi tar bare og holder hendene hans, ser han i øynene og sier nei, og at han ikke kan slå fordi det gjør vondt...Sier han må kose istedet...Det har blitt bedre her med en kort forklaring på det...hvis han slår nå, koser han alltid rett etter... De er jo så små ennå, så skjønner ikke konsekvenser av det de gjør...
Guttemamma x 3 Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Jeg holder hendene hans og sier "jeg får vondt når du slår" og så setter jeg opp et "trist" ansiktsuttrykk. Da bruker han å trøste meg. Det går litt i perioder. Nå er det en stund siden har har blitt så sint. Han er forresten 20 mnd.
Northernlights Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Min gutt på 13 mnd klorer, biter, slår og skaller =( Men det er ikke annet å gjøre enn å si "Ikke gjør sånn, det gjør VONDT! Kooose mamma isteden" pleier jeg å si, og tar handa hans og koser mot kinnet mitt. Rene voldskjempen, han er...men det nytter iallefall ikke å gjøre det samme igjen. Da lærer de bare at å slå er ok. Og det er det jo ikke. (aner ikke hvorfor minsten gjør dette, for han har aldri lært det av noen her, men er vel et skritt i retning av å teste grenser)
winneboo Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Jenta mi på 14mnd drev å slo meg hun også. Med hånda og med leker, å gjerne midt i ansiktet på meg. Funka rett og slett ikke å bare si nei nei osv. Men jeg lot som om jeg begynte å gråte å så kjempetrist på henne å sa at hun ikke måtte slå meg for da fikk jeg kjempevondt å ble veldig lei meg. Da bretta hun leppe å var på gråten å så tok jeg hånda hennes å sa "smeike mamma, da blir mamma glad vettu" Å da smeika hun meg på kinnet Å nå flyr hun rundt å skal smeike alle på kinnet hele tida, søtt Så nå foreløbig har hun ikke slått på 2 uker, kan ikke regne med at dette er over for alltid, men håper på en lang periode.
annie-77 Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Ja det er viktig å gi de alternativer til å slå, som å smeike. Slåing etc. Skyldes gjerne frustrasjon fordi de ikke kan uttrykke seg, MEN det kan og være fordi vi undervurderer dem og hva de kan. Blir f.eks ungen sint når du rydder bort lekene og h*n vil leke mer? Forsøk da heller å si først at; nå er vi snart ferdi med og leke, og når det har gått et min så kan du be han legge lekene på plass, og så gjør dere det i sammen. Eller be h*n hente jakken sin når dere skal ut,om påkledning er et problem. Bare eksempler altså, ikke alt de kan få gjøre selv.... Og noen unger er mye mer fysisk utagerende enn andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå