Gå til innhold

Kan noen svare meg på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fikk høre fra ei venninne at magen min har "falt" ned....Å hun sier at kroppen begynner å innta en slags "klar for å føde snart" stilling.... Stemmer dette? Den har forandret eksremt utseende og er meget lav!

Men stemmer det at en fødsel kan begynne å nærme seg eller er det bare tull? Jeg har termin 5.februar bare sånn at det er nevnt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg vet bare at min mage "falt" ned for et par uker siden, og jeg har termin en uke før deg... Den ser skikkelig lav ut! Og så har jeg ekstremt press nedover mot underlivet, så det kjennes ut som om babyen skal komme ut. Men jeg tror det kanskje skal være sånn...?!

Skrevet

Jajeg også kjenner en sånn form for ekkel stikking i underlivet... spurte om det her på debatten, å da fikk jeg til svar at det er barnets hodet som presser... ååå jeg har ikke lyst å føde nå i 2006, vil ha 2007 modell!!

Skrevet

Slapp av, jenter :)

Når barnet snur seg med hodet ned, endrer ofte magen litt form, og det ser ut som om den har "sunket" på et vis. Når hodet ligger og preser mot bekkenet kan det nesten kjennes ut som om babyen er på vei ut... og når hodet "gnikker" mot bekkenet ditt kan det føles som om ungen tar ei heklenål og stapper nedi der... direkte ubehagelig, men fullstendig ufarlig!

Så dere kan nok slappe helt av, ingen fare for prematur fødsel i det hele tatt, heller positivt at knøttene har begynt å innta riktig positur :)

Skrevet

Ta det med ro. Da hodet festet seg på den lille i uke 30 falt magen min også ned. Er ikke tegn på prematur fødsel det alene. Jeg fødte forresten 18 dager over ul termin. 19 dager over menstermin.

Skrevet

åhhh, nå ble jeg lettet!!!

Hva gjorde de før i tiden med bekyrimgene sine da det ikke fantes verken internett og barnimagen!! Hehehehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...