Gjest Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Herman 9 uker sover nesten aldri. Jeg ammer hele tiden og er utslitt. Natt til i går hadde jeg en meltdown som resulterte i at mannen min måtte være hjemme og ta vare på poden så jeg kunne sove. I natt prøvde jeg å legge meg på det andre soverommet vårt der 3 åringen sover. Det funket ganske bra i forhold til lillebabyen. Han sov fra 24-3.30 og det er superlenge. Men det hjelper da for pokker ikke når 3 åringen våknet og gråt 3 ganger på samme tid, samt at han forlangte å stå opp kl 5. Ikke mulig å få han til å sove igjen. En av oss har måttet ligge på rommet hans siden babyen kom, for ellers så kommer han i sengen våres og skal dille med babyen og så blir alle vekt og alt blir kaos. Tror det hviler en forbannelse over meg, jeg kommer aldri til å få sove. Hadde babyen i det minste sovet om dagen, men neida.....dritt dritt dritt
Aga:-) Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 En virkelig mager trøst, men vi har det sånn vi også. Jeg har satt på autopiloten og forholder meg ikke til det så mye lenger, bare huker veslejenta fast i puppen og forsøker å gjøre dagene så gode som mulig. Heldigvis vet jeg jo at jeg går lysere tider i møte, men så trøtt og sliten som jeg er nå har jeg aldri vært før.
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Aga:-) ja, det blir jo bedre. Men fy søren så nærme jeg er bunnen. Det verste er at melkemengden min er kjempeavhengig av søvn...så det kan fort bli en ond sirkel.
LivetErEnLek Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Har dere beteforeldre eller tanter/onkler som kan stille opp litt? Hvis 3 åringen kan sove der noen netter, og mannen din sover med babyen, så får du i alle fall noen timer sammenhengende søvn. Eventulet at de kan ta babyen noen timer på dagen så du får hentet deg inn. Er ikke bra for noen av dere å ha det sånn dere har det nå.
Aga:-) Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Ja, det er søren meg ikke lett. Noen dager er bare ufattelig slitsomme, og en har jo bare lyst til å gi ungen til hvem som helst og bare legge seg og sove i 73 timer. Ingen som ikke har vært i denne situasjonen vet hvor desperat en kan bli, tror jeg. Jeg har bare bestemt meg for å la være og tenke så mye på det. Gjør jeg det, blir jeg lei meg og misunnelig på alle de som har barn som sover ofte og lenge...
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 slitsomt og slett ikke enkelt. å når storebror er så babysyk at han vekker småtten er det jo heller ingen gode råd som funker. må bare si at jeg ikke aner hva jeg kan si for å hjelpe,annet enn at jeg håper ting går seg til snart.å at du får sove leeeenge og bra. sliter med lite søvn her også,men ikke så ille som hos deg. håper du får samla krefter snart =0)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 Hadde du bod her så skulle jeg ha trillet babyen en lang tur, så kunne du ligget på sofaen her og sovet :-) Hørt etter på babycallern om min våknet. Noe han sikkert ikke hadde gjort! Han sover alt fra 2-5 timer i vogna på dagen! Da hadde du fått deg en god lur :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå