HMS *endelig mamma* Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Ja, da var det visst min tur til å bli kommandert rett fra jordmorkontroll til full sjekk på føden. Ikke for at det var noen "blålystur", sa jordmora, men "better safe than sorry". Litt av et styr, fikk nemlig ikke lov til å kjøre selv, og siden jeg bor et stykke fra sykehuset og mannen var relativt langt unna på jobb, var det laange timer å vente til han kunne få hentet meg. Årsaken til besøket på Ahus: et blodtrykk som er i ferd med å løpe helt løpsk. I tillegg til at jeg i går hadde bittelitt protein i urinen. Sukk.. Akkurat som man får mindre høyt blodtrykk av alt stresset rundt dette her. Tilbragte 3 timer på sykehuset, med diverse målinger av fosterlyd, blodtrykk, blodprøver og ultralyd. Trykket var høyere enn noen gang, til tross for sengeleie en halvtime før de tok det og det er litt skummelt, synes jeg. Ang. proteinen sa de at det var så lite at det kunne like gjerne være annen "forurensning", dvs. normal utflod. Stor lettelse å vite at alt er helt fint med lille grynet. Morkaka så fin ut, blodgjennomstrømning i navnlestrengen så bra ut, og grynet vokser nøyaktig som h*n skal. Gynekologen anslo at størrelsen nå var sånn ca. 2200gr. Ikke store greiene, men stort nok til å kunne hilse på omverdenen om det skulle bli nødvendig. I dag kommer jeg til å vente i spenning på telefon angående blodprøvene. Om det er noe uhumskheter i dem, kom de til å ringe meg, ellers ikke. Jeg går fortsatt her og føler meg helt bra, men det var ingen hindring for svangerskapsforgiftning, sa de. Men, kjenner man ikke noe til det, er en evt. forgiftning heller ikke av det veldig alvorlige slaget eller langt kommet og er da enklere å behandle. Neste kontroll, denne gangen hos fastlegen, er på fredag. Inntil da får jeg fortsette å slange meg på sofa'n med ei god bok, noe godt i koppen og sirupssnipper. Litt trøstemat må man ha!
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Hei HMS Huff...dah!! Ja, vi savnet deg på BIM-treffet i går. Men blir satt opp et treff til før jul. Da får du ta det helt med ro og slappe av. Håper du slippe flere turer på A-hus på en stund. Lykke til og take care...
emmi - 15.03.08 Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Hei, bare litt nysgjerrig jeg...hvor høyt var blodtrykket ditt?
Freyja Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Hei hei.... Håper nurket kan bli inni magen litt til da!!! Du får prøve å slappe av å kose deg masse på sofaen ( Jeg vet hvor vanskelig det kan være er nemlig veldig rastløs selv, det blir litt kjedelig å være lat hele dagen thihi.) Ser at Rødhette allerede har satt opp nytt treff fredag den 15 desember. Håper formen er bra og jordmor lar deg treffe deg før jul! Du får si ifra hvis det skulle være noe med blodprøvene!!!! Ha er super duper fin dag!!!
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Hei hei... Ja, det var enda godt det endte bra iallefall og at hun får være i magen din litt til.. Best sånn? Er det ikke? Ja, savnet deg på treffet i går, får håpe at BT ditt roer seg litt til neste gang da. Og du....vi skal ikke ha noen sniking i køa.....*knis*
cathrine&jonas:) Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 hei:) var på føden slv i går for akkurat det samme:) et blodtrykk som bare hadde steget i det uendlige på en to tre, men ikke noe i urin.. var oxo til alle salgs målinger og greier+ul.. hehe.. fikk reise hjem selv, men må ta nye prøver i morra.. moro tirsdag hahah:) håper alt er bra med deg
♥bebi♥ Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 wææ.. jeg fikk beskjed på fredag om at jeg har litt for høyt blodtrykk og må tilbake til jordmora på fredag igjen for å skjekke! hu sa ikke hvor høyt det var,eller no,da.. :/ så skal jeg liksom ta det med ro..men jeg blir jo litt stressa av at det kan være no gærnt,da..
HMS *endelig mamma* Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 6. desember 2006 Hei! Blodtrykket var på det meste 190/110.
HMS *endelig mamma* Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 6. desember 2006 Ja, den beskjeden med 34+1 var altså til Lone.. :-)
HMS *endelig mamma* Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 6. desember 2006 Hei venter jente 14.januar 2007! Vet nøyaktig hvordan du har det! Jeg er helt overbevist om at blodtrykket mitt stiger i takt med stresset rundt dette her. Må tvinge meg selv til å tenke at de tar ekstra, ekstra godt vare på oss gravide, og at de nok kanskje ikke hadde vært så "på hugget" om det ikke var for kulen på magen vår. Jeg fikk beskjed av min jordmor om at jeg skulle innføre siesta, altså skulle jeg ligge rett ut i 3 timer i strekk midt på dagen... SÆRLIG jeg klarer det! Har allikevel blitt ganske flink til å ta meg "rolig-halvtimer" i løpet av dagen. Da slenger jeg meg på sofa'n med noe ekstra under beina så de kommer høyt, jeg sørger for å ha alt jeg trenger i umiddelbar nærhet, så jeg slipper å stå opp og så leser jeg eller bare hviler. Lykke til! Håper blodtrykket stabiliserer seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå