Gå til innhold

Fikk vite i dag... MA

februargutt*

Anbefalte innlegg

Jeg gikk til tidlig UL tidligere i dag pga. litt brunlig blødning som kom når jeg gikk på do. Hadde ingen smerter, så håpet egentlig på det beste... Men der fikk jeg dessverre ikke en hyggelig beskjed. Fikk vite at min lille spire såg ut til å bare være 7 uker gammel, mens jeg egentlig skulle være 9+4 uker, og jordmor fant heller ikke noe hjerteslag ;((

Så i morgen tidlig skal jeg til sykehuset for å ta utskrapning, kan ikke si at jeg gleder meg... ;(

Noen som vet når vi kan prøve igjen...? Eller hvor lenge det er det lurt å vente?

Fortsetter under...

Blir så trist på dine vegne, dette er så vondt!!! (ikke fysisk)

Håper det går greit med deg i dag.

Når det gjelder å prøve på nytt er det bare å prøve så snart du føler deg psykisk klar for det.

Legene sier veldig forskjellig, men det var dette jeg fikk beskjed om.

Det klaffet ikke på første forsøk igjen på oss (veldig lite sex), men vi vet iallefall at vi kan bli gravide.

Lykke lykke til i tiden framover - det kommer noen veldig tunge dager, men det kan bare gå framover.

Trøsteklem..

Uff, det var veldig trist å høre. Skjønner at du ikke gleder deg til utskrapning, men jeg kan trøste deg med at det går ganske fort og jeg har ikke hatt noen vondter (fysisk sett) i etterkant.

Jeg ble anbefalt å vente en normal menstrasjon før jeg prøvde igjen. En annen lege sa 3 sykluser, men det synes jeg blir litt lenge (har så lange sykluser, nemlig)

Lykke til videre, g83. Håper du blir gravid igjen raskt.

Uff, dette var leit å høre!

Overlegen jeg gikk til etter min SA sa at en tidligere anbefalte å vente 3 sykluser, men at nyere forsknuing tydet på at en ikke lenger trengte dette- så hun anbefalte å vente en normal syklus slik at en er sikker på at alt er ute og slimhinner mm. har normallisert seg. Så det rådet jeg fikk var altså å vente til en hadde fått mensen tilbake etter aborten, og deretter en syklus før jeg prøvde igjen, tilsammen ca. to månder etter aborten (og da ble jeg gravid igjen med en gang- håper det samme skjer med deg!.)

Lykke til i morgen!!!!! Håper du sier hvordan det går med deg!

Beste ønsker fra

Uff, det var trist å høre! Jeg vet akkurat hva du går igjennom nå, å det er veldig tungt.

Jeg mistet også i samme uke og fosteret hadde ikke utviklet seg siden uke 7... Det er så jævlig, man går å aner fred og ingen fare, for så å få en knyttet neve rett i mellomgulvet!

Jeg håper du kommer deg fort og at du fortsetter prøvingen.

Lykke til videre!

Trøsteklem fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...