Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 har dere fått beskjed om å herde brystvortene før fødsel? eller var det bare å sette igang å amme? har kjøpt sånn salve på apoteket.
stolt2barnsmor, prøver på nr 3 Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 med førstemann fikk jeg beskjed om det, gå uten bh ol. men med nr 2 fikk jeg høre at det kunne sette igang fødselen, det fordi brystene ble stimulert... men hvor sant det er vet ikke jeg nei....
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Fikk aldri beskjed om dette da jeg gikk med førstemann, men jeg vet jeg skal gjøre det nå! Amminga mi ble ødelagt av såre sprukne brystvorter med gjentatte infeksjoner, og jeg skal gjøre alt for å unngå det nå!
Expat Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Greit nok å bruke purelan eller slikt, men fysisk stimulering kan gi rier! Du gjør bedre i å studere riktig sugetak og lese en del om amming på ammehjelpen.no!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 hva er purelan? har kjøpt sånn brystvortekrem, bør jeg begynne å gni inn brystvorta i god tid med denne?
Line_78 Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 Jeg gjorde ingenting for å herde brystvortene før fødsel, men smurte med Purelan innimellom på slutten. Fikk høre at disse tipsene for å herde brystvortene var gammeldags, og ofte gjorde mer skade enn gagn. Leste om amming og forsøkte å forberede meg. Har knapt nok vært sår i det hele tatt (bortsett fra litt under intense økedøgn, eller når han har bitt meg ;-)), så jeg tar nok sjansen på å droppe herding neste gang også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå