Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 har dere blitt anbefalt å herde brystvorta på noe vis?
grycath Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Det er vanskelig å herde brystvorta før babyen kommer, selv har jeg fullammet to barn og skal snart få mitt tredje, av erfaring så vet jeg at det kommer til å gjøre vondt noen dager, særlig etter fødsel men det går ann å smøre puppen med morsmelk og en salve som man får kjøpt på apoteket. det som også er veldig viktig er at du lar puppen tørke før du pakker den inn etter at babyen er ferdig.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 blir så frustrert når mor/svigermor og og folk i denne gruppa prater om den ullkluten du skal gni me,slik de gjorde før i tiden.
Mrs. Bouquet Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Nei herding av brystvorter er utdatert og gammeldags, og ikke anbefalt lengre, Unntaket KAN være de som har innoverbrystvorter.
Bromelia Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Hei! Jeg har en datter på 6 mnd. Da jeg gikk gravid hadde jeg veldig vondt i brystene, og tenkte stadig vekk på hvordan dette ville gå, med tanke på amming. Det var flere som sa til meg at jeg måtte herde brystvortene, noe jeg ikke gjore, fordi jeg hadde så vondt. Jeg vil anbefale deg å gå på apoteket og kjøpe en brystvorte-krem, og legge den i sykehusbagen. Når du har født så smører du inn brystvortene hver gang du har dusja, og ellers etter behov. Har funka kjempefint for meg! Ingen problemer.
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Ei jeg kjenner anbefalte meg å bruke neglekost på brystene hver dag 2 mnd før termin....syns det høres litt ut som å skape sorger på forskudd og har ingen planer om å følge det eller lignende råd
høygravid Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 nei har ikke herdet brystvortene, er litt ømt og kan være litt vondt i starten men så lenge du får god hjelp i starten går det seg til. Lykke til!!!
Nusse1980 Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 Godmorgen. Fikk ett tips av en venninde av meg sist jeg gikk gravid. Det var å file brystvortene ca 1 mnd før termin. Jeg gjorde dette og er glad for det i etterkant, men jeg hadde skikkelig hovene og røde brystvorter noen uker etter første filing. Men jeg hadde ingen problemer resten av svangerskapet. Om du ikke filer må du alikavel gjennom herdingsprossessen. Jeg valgte da å gjøre det før babyen kom. På sykehuset smørte jeg med Elisabeth Arden (Eight hour Cream) Denne funker til alt fra såre brystvorter, tørre lepper og såre baby romper. Lykke til Camilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå