Gå til innhold

Desember: Dette burde dere lese i forkant av julen :o)

Elvedatter

Anbefalte innlegg

Jeg fikk disse meget kloke ordene noen år tilbake i tid i jule strida.

Jeg har hatt veeeldig god nytte av dem, og nå ønsker jeg å dele dem med dere jenter.

GREIT Å HA MED SEG NÅR MAN GÅR INN I DEN SØTE JULETIDEN!

1 Dersom du spiser noe og ingen ser deg, har det ingen kalorier for julen.

2 Dersom du drikker en lett brus sammen med en sjokolade plate, vil kaloriene i sjokoladeplaten bli nullet ut av lettbrusen.

3 Dersom du spiser sammen med andre, teller bare de kaloriene som du spiser mer enn dem.

4 Mat som inntas for medisinsk formål ( som f eks karsk, solbærtoddy, varm sjokolade, rødvin, cognac etc ) teller ALDRIG.

5 Jo mer du feter opp de som til daglig er rundt deg, desto tynnere virker du selv.

6 Mat ( f eks popkorn, peanøtter, brus, sjokolade og drops ) som inntas som en del va underholdning ved å se film, eller video eller høre på musikk, inneholder ikke kalorier fordi det ikke inntas som mat eller føde, men som en del av underholdningen.

7 Kakestykker eller småkaker inneholder ikke noe fett dersom det brytes opp og spises bit for bit, fordi fettet fordamper når det brytes opp.

8 Alle som slikker fra kniven, slikkepotter eller sskje mens du lager mat, inneholder ikke kalorier fordi det er et ledd i mattilbredningen.

9 Mat med samme farge har samme kaloriinnhold ( f eks tomat og jordbær syltetøy, sopp og hvit sjokolade ).

10 Mat som er frosset inneholder ikke kalorier, fordi kaloriene er en varmeenhet.

--------------------

Håper disse rådene er like "matnyttige" for dere som de er for meg.

PS: Lover IKKE at årets nyttårskjole er enig i disse påstandene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...