Fiskestang Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 jenten min har fått favorittside å legge hodet på når hun sover. Hun har det alltid til den siden, og liksom vrir det veldig oppover også. Jeg snur henne gang på gang. Det hender at hun ligger med hodet på andre siden også altså, men det er betydelig mest til den ene siden. Selv om jeg snur det, så snur hun det ofte tilbake like etterpå. er det noe jeg kan gjøre for å "rette det opp igjen" eller hva? hun er 5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Er det bare når hun sover da?Vår gutt på 2,5 mnd.har hatt en favorittside..Vi ommøbelerte litt på stellebord,vuggen i stuen osv.slik at vi stimulerte han til å se andre veien ved at vi henvendte oss til han fra den siden vi ville han skulle se mot.Dette hjalp veldig...Men om det bare er når hun sover tror jeg ikke jeg ville tenkt så mye på det,alle har jo sin favorittstilling:)
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Jeg synes du skal ta dette opp med helsesøster og fysioterapeut neste gang du er på helsestasjon. Det har vært en del fokus på dette på min helsestajon. Flere barn får fysioterapi pga dette, kan vist bli litt skeive.
hårsår Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Jeg pleier å ha vippestolen med jenta mi oppi foran stolen min slik at jeg kan vippe henne med føttene. Pleier å snu på stolen for at hodet hennes skal bli belastet likt. Hun snur hodet mot meg for kikke. Etter et par timer snur jeg stolen i motsatt retning og hun vender hodet andre veien- mot meg.
Fiskestang Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2006 sitter hun i vippestolen ett par timer???
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 ett par tips om du vil hun skal se andre veien når hun er våken. henge opp en ting på "vond" siden hennes i vogna og senga. sikkert ikke godkjent, men legg henne ved tv en liten stund, så kan hun snu hodet dit. det fungerte i alle fall hos oss.
Bonusmamma13 Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Samme med min, ville bare snu seg til venstre. Forsøkte stimulere han fra motsatt side, flyttet ting han likte og se på og snudde hodet hans etter han sovnet. Han er veldig glad i tv (pga lyset og fargene) så har brukt tv også. Etter et par uker er det stor bedring selv om venstresiden fortsatt er favoritten
lana<3 Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 Mi jente er nå 2 mnd gammel og hadde også en favoritt side,men lå også med hodet litt til den andre siden, hs sa det var normalt og bla bla bla og mente jeg måtte ikke bekymre meg hmmmm...fikk time hos fysioterapaut og hun sa hun hadde antagelig låsning i nakken som gjorde at hun lå med hodet til den ene siden bare...veien gikk da videre til mauellterapaut som da fortalte at hun hadde en krafitg låsning i nakken og hun hadde kiss kidd syndrom.. nå får hun behandling hver uke og blir bare bedre og bedre... kikk på kolikk debatten der er det lagt ut linker...hadde din kolikk?? Det er visst ganske vanlig at dem får låsninger i nakke hvis dem har hatt en hard fødsel, keisersnitt og tvillinger..mi kom ut med armen over hodet...
callmebecka Skrevet 6. desember 2006 #9 Skrevet 6. desember 2006 Det høres veldig ut som om jenta di har KISS. Det er ikke farlig, og ganske enkelt å gjøre noe med. Gå inn på www.kiss-kidd.no. Der er det både bilder og beskrivelse av dette, samt en liste over fysioterapeuter de anbefaler. Jenta vår var ca 5 måneder da vi fant det ut, er nå 7mnd og nesten helt bra. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #10 Skrevet 6. desember 2006 Du kan ikke si at du tror hun har KISS, er du fysioterapeut? Gutten vaar har favorittside med hodet akkurat som hl beskriver, men har da ikke KISS for det.
callmebecka Skrevet 6. desember 2006 #11 Skrevet 6. desember 2006 Selvfølgelig kan jeg si at jeg TROR hun kan ha det, jeg sier ikke hun har det, men ber mammaen sjekke den nevnte siden på internett for selv å vurdere ut ifra bilder og beskrivelser der. Det er ikke bare favorittsiden som gjør at jeg foreslår dette, men også det at jenta ligger med hodet strukket oppover, to typiske tegn på KISS. Men hva er egentlig problemet, hvis hun etter å ha lest mer om KISS ikke mener dette passer hennes datter, hvilken skade er skjedd? KISS er ikke farlig, ikke kronisk. Det var ment som et hjelpende forslag på en konkret forespørsel, og ja, jeg synes det høres ut som om hun KAN ha KISS.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #12 Skrevet 6. desember 2006 Uff, saa sinna du ble.. Synes fremdeles at du leker fysioterapaut el lege.
callmebecka Skrevet 6. desember 2006 #13 Skrevet 6. desember 2006 Faren ved å skrive, ikke snakke, er at man lett virker sint, noe jeg faktisk ikke er. Beklager hvis det virket slik, jeg ønsker ikke å bli en av de som krangler her inne. Men, jeg forsøkte å være veldig tydelig. Og jeg prøver ikke leke noen ting. Men det må du jo selvfølgelig gjerne synes.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #14 Skrevet 6. desember 2006 Enig i det. Syntes bare du var litt paastaaelig og at mammaen kanskje ble mer bekymra enn nødvendig utifra dine raske konklusjoner. Du kunne heller skrevet at hun kunne sjekket dette som en mulighet, ikke at det høres ut som datteren har KISS. Ha en fin dag!
Fiskestang Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #15 Skrevet 6. desember 2006 Takk for masse bra svar! Skal sjekke ut siden om KISS. Og ta det opp med helsesøster neste gang jeg er der. Takk igjen for bra svar! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå