Gå til innhold

April: Søvnvaner


Chruo

Anbefalte innlegg

Hvordan ligger det an med deres april-babyer?

Er de flinke til å legge seg for kvelden - og sover de natta igjennom?

Her varierer leggetidene litt - alt etter hvor trøtt/ villig hun er til å sovne. Og hun våkner fremdeles opp flere ganger i løpet av natta for å få mat.

Så jeg tenkte å ta en nattavenning snart - men ingen skrikemetode orker jeg. Kommer til å ta "kose/synge/holde i hånden" metoden istedet ;) Orker ikke å la jenta mi skrike seg ihjel og ha det så vondt - så vondt vil jeg henne ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det faste leggevaner og leggetider om kvelden (med en times slingring da....).

Noen ganger sovner hun av seg selv med en gang,noen ganger må jeg stå og holde henne i hånda,styke henne på kinnet i bortimot en time....orker ikke skriking jeg heller,lar henne gråte litt med en gang jeg går ut,men går det ikke fort over,er jeg heller inne på rommet med henne til hun sovner.

Våkner en del ganger om natta,våkner ofte kl 2,da stryker jeg henne på kinnet,evt gir henne litt vann i flaske mens hun ligger i senga. Da sovner hun ofte av seg selv igjen. Våkner igjen ca 3-4 tiden,da får hun komme inn til oss i sengen vår,får litt pupp,og sover mellom oss ca 2-3 timer til,og så våken igjen....(av og til våken hver time etter kl 2....)

 

Blir lite søvn på meg,men får så vondt av å la henne gråte....

Tenker det blir nattavvennning her også om ikke så lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er det bare å legge i sengen, gi kos, si god natt og sette på spilledåsen og gå. Så ligger han og leker med et par bamser og prater med seg selv i 5-10 minutter før han sovner. Aldri noe problem. Er gjerne våken en gang mellom kl 4 og kl 6, men sovner igjen - av og til etter litt pupp og av og til uten. Han legges ca kl 20 (noen ganger før) og sover da gjerne til mellom 7 og 8 neste dag. Utrolig deilig.

 

Jeg var på tur i helga og da var han kun våken 1 gang fordi han er så forkjølet. Pappa'n dro ut litt snørr av nesa og ga han slimløsende, så sov han videre. Ca 12 timer hver natt. Var veldig spent på å være borte så lenge, men de storkoste seg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

her er det rutniner... legger deg i kvart på 7-7 tiden, er inne og gir han smokken et par ganger kankje...

så sover han hele natta, våkner mellom, 7 og 9, tar han inn i senga, får pupp, gå på badet, tar på ny bleie, og legger han igjen, så våkner han igjen mellom 10 og 12.. så her soves det ja, kjempe deilig, hehe...

 

å ja, jeg vet jeg er heldig, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig hatt gode søvnvaner fra han var 4-5 mnd. Dvs at han legger seg rundt kl 19, sovner med en gang etter nattakos og vuggesang. Så sover han til 6 eller 7. av og til må vi inn og gi sutten om natta, men det er sjeldent. Så er det soving igjen i 9 tiden, og da gjerne et par timer. Det er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er leggetiden kl 19. grøt, et varmt bad og flaske med melk med i sengen før det. Hun er kjempe flink og sovner ganske fort, men i det siste har vi slitt litt pga tenner som er på vei. Så da må jeg holde i hånden å synge litt. Lar henne heller ikke ligge å skrike.. det gjør vondt helt inn i hjerterota!

Ha en fin jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...