Gå til innhold

er litt irritert jeg...

Anbefalte innlegg

over alle som maser for at jeg må knipe igjen til etter nyttår så jenta blir født i "riktig skoleår" osv... herregud så lei jeg er av akkurat det! Jenta kommer når hun kommer! Blir det desemberbarn så trenger hun da ikke ta noen skade av det? Selv er jeg også født sent på året - yngst i klassen, sist til å få førerkort, sent ute til å komme inn på byen osv... men helt ærlig så har det egentlig ikke brydd meg stort. Jeg sitter med bekkenløsning, modningskynnere, stor og fin unge i magen, mulig feil termin, svær mage, folk spør meg til det kjedsommelige om hvor lenge jeg har igjen - jeg svarer som sant er: drøye fire uker til termin... og får gjerne svaret "åherregud DU kommer garantert til å få før vettu! Men la oss nå inderlig håpe det venter til etter nyttår! Du får knipe igjen" HVORFOR?!?!?!?! Jeg kniper da ikke om jenta finner ut at hun vil komme nå?!?!

åååh, måtte bare få ut litt steam her... er det bare jeg i hele verden som ikke ser videre problemer med at ungen min kan bli født i desember istedet for januar?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7358780-er-litt-irritert-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får høre det av alle jeg og.. fordi jeg er så svær..

hadde synes det var greit om hun kom i januar, men selvsagt må hun komme når hun kommer. Det finnes mye annet å bekymre seg over om hun blir født i desember enn i januar. sier det mest for spøk..

Mitt ønsker er å føde et friskt og sunt barn... er hun ferdig i desember er hun virkelig velkommen !!! :-)

He he. Er ikke alltid så enkelt det dær. Jeg har ikke helt samme problemet, men så er jeg ikke like stor heller da. De fleste sier bare: Oi, da er det ikke lenge igjenn da. Tipper du gleder deg. Du får ha lykke til da. :-)

Jeg er jo en av de som, hvis det hadde vært opp til meg, hadde ønsket at hun kom i januar.

Men som du vet ka-ping; Det er egentlig mest av egne psykiske årsaker at jeg sier det. Jeg håper at dersom jeg "ønsker meg" at hun kommer i januar, så vil jeg ikke bli like lei på slutten???

Så langt fungerer det!!! Jeg gleder meg masse til hun kommer, men er ikke lei på noen måte. Må jeg vente 5 uker til og dermed gå på overtid, så javel. Hun kommer når hun kommer. Jeg håper å slippe å bli en av disse mange som prøver ALLT for å få fødselen i gang. Skulle hun komme i desember, så blir jeg ikke akkurat skuffet av det heller.

Jeg begynner å føle meg klar for å føde, men er faktisk mindre utålmodig nå enn jeg var i starten av 3.tri... jeg er innstilt på å gå de ukene som må til før hun kommer - om det blir 3 eller 6 driter jeg i så lenge ungen er velskapt. Jeg driter også i om det blir desember eller januar. Virker bare som om alle (mange her inne også) er så innmari opptatt av at det er synd på barnet om jeg ikke greier knipe igjen til over nyttår! (og da sikter jeg ikke til deg, ellie83, vi har vel pratet om dette før hehe)

Small-talk, du! Et artig fenomen og tema for mang en sosiologisk avhandling...

Folk tenker vel ikke lenger enn til at det kan være greit å slippe bursdag i romjula osv.

Klart at knøttet vil ha det like bra som desemberbarn, det vet du, og det skjønner folk bare de får tenkt seg om littegrann. Så jeg tror ikke det er noe å ta seg nær av.

Men fryktelig irriterende selvfølgelig, og kanskje litt sårende også?

Kanskje du kan klekke ut et passe knusende svar til neste gang setningen om å knipe igjen dukker opp? Dél det i såfall med oss andre, tror vi er mange her på januarklubben som er i samme båt!

tror du ikke det er ment mest som spøk?.. tror ikke det er så viktig at en virkelig tenker seriøst på det.

Det eneste jeg tenker på at hun må starte på skolen et år omtrent før de som er født f.eks i januar. De er jo så liten.. det er sikkert godt å få gå 1 år i barnehagen til..

men selvsagt er barne friskt så betyr det ikke noe..

Annonse

Stemmer det. Jeg syns det virker som om de aller fleste vil det ene eller det andre veldig sterkt for tiden. Mange vil ha ungen sin ut NÅ (koste hva det koste vil), og den andre halvdelen er sterke motstandere som syns det er fryktelig synd på babyene til alle dise damene. He he.

Kjenner at jeg gleder meg til UL på torsdag nå. Jeg har egentlig veldig liten tro for at tulla mi er unormalt liten, så jeg ser egentlig mest på det som en velkommen mulighet til å få hilse på henne igjenn. Hva kan liksom være det verste mulige senario? Hun er liten, og jeg må tilbake om to uker for å se om hun har vokst. Har hun ikke det blir hun tatt ut. Da er det jo uansett bare to uker til termin, så jeg ser ikke de helt store faresignalene ved det heller. Som sagt; jeg tviler på noe er galt. Det er nok sikkert bare det at hun er festet nå (det var hun) og derfor "lyver" litt i forhold til SFmål fordi hun har kommet mye lenger ned. Hun har jo ligget veldig langt opp i hele svangerskapet frem til nå.

Signerer denne 100%! Er sååå drittlei av å høre at "ja vi får jo håpe at den lille drøyer en goood stund ut i Januar STAKKARS". Jeg vagger rundt med en enorm mage, bekkenløsning og masse kynnere, og om babyen skulle føle seg klar, er det helt greit for meg.

Om barnet vil komme til å få bursdag i julen er ikke det viktigste i verden, og jeg har heller ikke lidd noen nød selv av å være født sent på året.( Faktisk regner jeg dette som en ren fordel etter fylte 25 -sist 30, sist 40 osv osv..hehe)

jeg har termin 1. januar. det jeg er lei av er at alle sier -å, kanskje du får nyttårsbarnet da. så kjekt om han blir nyttårsbarnet.

NEI!! jeg vil ikke at han skal komme på nyttårsaften! eller rett over midnatt.

-jammen da får du jo komme i avisa og får masse gaver.. det driter da vel jeg i! jeg hadde ikke syntes at det hadde vært noe kult å ha bursdag på nyttårsaften, har ikke lyst til at han skal få det.

-eller på bursdagen din. hadde ikke det vært morsomt? (jeg har bursdag 4.) nei, det hadde ikke vært morsomt, jeg vil ha min egen dag, og vil at han skal ha det og. arg.

Er så enig deg ka-ping. Er også dritlei alle som snakker om stakkars unge om den blir født i desember osv. Hun kommer når hun er klar, og blir det i desember så er ikke det krise for meg altså... Er jo greit å blir kvitt gravid-plagene snart også spør du meg. Føler meg som en diger hval om dagen og er rett og slett VELDIG klar for baby nå...

Godt å høre at det ikke er bare meg i hvert fall :)

Jeg ER faktisk ikke utålmodig etter å få ut knøttemor. Det eneste jeg er litt redd for er å gå over UL-termin, fordi det er store sjanser for at den er for sein. Jeg ønsker overhodet ikke å framprovosere fødsel tidligere enn den er ment å være - jenta får komme når hun kommer, enkelt og greit. Dere finner IKKE meg stående før jul og bake fødepizza med kanel mens jeg vasker vinduer, får et bakstikk fra gubben og bælmer rødvin!!!

Og jaaaaada jeg vet at det ikke er ment vondt fra folk som kommenterer dette med des/jan,

(kom borti knappen litt fort der)

... men det er slitsomt å høre det hele tida, det er fullstenig idiotisk! For det første: JEG har da ingen innvirkning på når fødselen starter!?! Og for det andre: tar ungen nødvendigvis skade av å være desemberbarn? Jeg kjenner opptil flere desemberbarn som det har blitt folk av jeg :)

- bursdag: å ha bursdag i romjula er kanskje ikke optimalt. Men min mann og min mor har begge bursdag i fellesferien og aldri kunnet ha barneselskap siden alle ungene var bortreist.

- minst i klassen: fysisk så har jeg alltid vært liten, datteren min på 2 1/2 er heller ingen bønnestengel. So what? Når kropper utvikler seg er jo svært individuelt - den yngste i klassen kan komme i puberteten to år før den eldste...

- yngst i klassen: det er noen få anledninger dette KAN være dumt - f.eks ang. oppkjøring, ut på byen osv. Jeg selv har aldri hatt problem med dette. Nå når jeg er blitt voksen er det tvert imot - jeg er ung lenger enn andre, hehe :)

- mental utvikling: på skolen var jeg den med best karakterer, lærte å lese først osv. Og jeg var yngst. Hvis knøttemor ligner på mamma, pappa og søster, vil det være en FORDEL å være yngst, så ikke spriket til de andre i klassen blir så veldig stort.

Prinsen min er født 11.juli altså midt i fellesferie og får ikke oppleve flagg på pulten på bursdagen sin. Denne gang har jeg termin første januar så sjangsen er stor for at heller ikke prinsessa får oppleve flagg på pulten på dagen sin... ja og det er kanskje sånn at mange er opptatt, bortreiste osv på mine barn sine bursdager, men hei er det det negative vi skal fokusere på eller det positive. Da legger man feiring til rette slik at barnet blir fornøyd. Herregud, tusen andre ting å bekymre og engste seg for vel enn om når ungen blir født/har bursdag...Kjenner irritasjonen stiger her, for jeg også FÅR MANGE KOMMENTARER PÅ MENINGER FRA FOLK ANG NÅR JEG BURDE FØDE!!!! "STAKKARS DEG MED TERMIN 1 JANUAR, DET VAR JAMMEN MEG DÅRLIG PLANLAGT OSV. Herregud tenk på de som ikke får barn, eller sliter seg halvt ihjel, de driter vel i om ungen blir født da eller da.....Dagens utblåsning fra meg hehe:=)

Annonse

hm...det vil alltid være noen som har ulike meninger om alt...også dette!! det er både fordeler og ulemper med det meste ,men alt i alt er det jo viktigst at barnet er friskt og velskapt!!

sjønner at det kan være slitsomt å irriternde å hele tia måtte høre hva andre synes og mener om når barnet blir født,men det hjelper lite hva hvemsomhelst synes -for babyen kommer når den kommer!!

sånn er det bare....det er ingen vits i å la seg irritere!!!

selv får jeg hele tia høre "hvordan klarer du å ikke vite kjønnet??" er du ikke nyskjerrig?er det ikke vanskelig mht. klær o.l? nei...jeg har faktisk valgt selv å ikke vite,og det synes JEG er spennende!! går ikke inn på meg hva alle andre sier....

gleder meg heller over det positive med den tia jeg har igjen,om det er 1 uke eller 6 uker,det kan ingen vite og ingen har noen innvirkning på når det skjer heller!!!!....

Har også hørt den regla der av flere....og det er jo bare tull!! Er født i januar selv - og begynte et år FØR på skolen! Dvs jeg gikk sammen med 81 modellene (er selv 82 modell). Jeg ble dermed yngst i klassen - og trivdes veldig godt med det!! Var aldri noe problem å være yngst!!!

Baby'ene våre kommer når de kommer. Min kan gjerne komme i desember, gjør ikke meg noe!!! Men jeg tipper jeg må vente til over termin....blæ.....

det kan du saktens si..:)..det er litt søtt å være født i desember, alle syns liksom litt synd på oss. Men det er jo så koselig, har gitt mange gode minner. Snø, advent, snart jul....og HJELP, jeg blir 30 nå i desember.....:(

Ah, sånn sett ja :) Ble litt komplisert tankegang for meg det der så sent på kvelden, hehe... tenkte som så at tidspunktene for opptak i barnehage er omtrent de samme uansett når på året ungen er født... kanskje på tide med litt SØVN her? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...