Gå til innhold

Er det noe mystisk som skjer de 4 siste ukene av svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Fram til nå har svangerskapet gått fort og smertefritt, men nå når det er 4 uker igjen har dette snudd til å føles tungt og uendelig langt. Eller er det bare meg som blir fryktelig ustabil, utålmodig, sint, irritert osv?Greier ikke å styre dette på noen som helst måte. Blir irritert for den minste lille tulleting. Orker nesten ikke tanken på å gå til terminen, for det kjennes som 4 år til. Mest av alt skulle jeg ønske jeg kunne sove i 4 uker i et mørkt rom og våkne opp når fødselen starter. Det føles bare så uendelig lenge til terminen......Enkelte dager holder jeg bare på å "klikke" på omverdenen.

Huff..Det hjalp å få det ut:)

Fortsetter under...

Som jeg skulle sagt det selv! Svangerskapet har gått fort helt frem til for 3 uker siden, men nå føles det som om tiden står stille. Har 5 dager igjen til terminen og det føles som 5 mnd... Skrekk og gru om jeg går 14 dager over, da kommer jeg til å bli utilregnelig!

Ikke alene om den følelsen nei........... Og jeg kan garantere deg, at hvis du syns det er ille NÅ, så er det helt for J***** å gå over den forbaskede termindatoen!!! Dagen ligger som et hav foran meg, og hver gang kvelden kommer blir jeg kvalm.............. Ligge våken, gruble og nikjenne etter tegn på at noe skjer, samt å sjekke klokken hvert 5 min for å se om det snart er morgen hjelper heller ikke!!!!

Så for din skyld håper jeg du slipper å gå over!!!!!!!!!!!!!!!!

SPY...................

Å være lei høre med til svangerskapet, ja! Får håpe du føder til termin eller litt før for jeg unner ingen å måtte gå over. Tror nesten det tipper for meg snart. Driver og mentalt forbereder meg på at jeg sikkert må gå 9 dager til og bli satt igang, for her er det ingen baby som er på vei ut. Lykke til videre!

Annonse

"Godt" å høre at det er andre som føler det samme:) Håper jo virkelig at babyen kommer til terminen, men man vet jo aldri. Fenomenet med at dagene blir lange er jo helt underlig. Til og med to dager føles som 2 mnd..Lykke til til dere som går overtid, håper dere føder snart:)

Jeg håper jeg går 5 dager over termin. Ikke siter det på meg i januar.... Men jeg har vært så sinnsykt sliten i 7 måneder og jeg gleder meg sånn til å gå ut i permisjon slik at jeg kan få brukt de fattige kreftene mine på å forbrede fødselen og bygge opp litt krefter.

Dette høres veldig kjent ut:) Er så irritabel for tiden at det er skummelt. Spesielt overfor sønnen vår og samboeren min.

Haster ikke sånn veldig med å få ut ungen, men har en eksamen hengende over meg som sliter noe innmari på psyken. Junior har vannkopper så jeg får ikke lest så mye heller. Klarer ikke lese på kveldstid, så jeg aner ikke min arme råd....

Har som deg, lyst til å legge meg på et mørkt rom å sove til babyen kommer ut. Orker ikke kontakt med folk eller se det som må gjøres i hus og hjem.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...