Gå til innhold

5 uker og 2 dager - for tidlig med ultralyd ?

sistemann

Anbefalte innlegg

Teller hver eneste dag. Er så redd for å miste. Har hatt en MA og en graviditet utetnfor livmoren.

Det er den utenfor jeg er mest redd for at skal gjenta seg. Har nå fått henvisning til sykehuset for å ta ultralyd (sjekke om fosteret ligger på rett plass denne gang) MEN legen anbefalte meg og vente noen dager. Det var litt tidlig enda.

Har noen erfaringer med tidlig UL ?

Er forresten ny her. Er litt her og litt med prøverne. regner meg ikke som gravid helt enda

Fortsetter under...

Er du 5+2 - så er du gravid :o)

Gratulerer!

Vi var på UL da vi var 5+6. Fikk tidlig UL pga MA tre mnd tidligere.

Legen som undersøkte meg først ga beskjed om at det dessverre bare var en tom fostersekk der.. vi så jo selv at det ikke var liv...

På eget initiativ hadde jeg tatt en hcg-test samme dag som vi fikk svar på to timer etter UL. Den var helt fin! Dermed bar det inn til ny UL - på et annet apparat .- og der fikk fikk vi se ett dunkende hjerte!

Fantastisk opplevelse... men dette var altså så tidlig at to UL-apparater ga helt forskjellig svar...

Du er jo omtrent på samme tid - så vil anbefale deg å vente en ukes tid eller no... - samtidig -- har du hatt en MA får du sikkert komme til kontroll både nå og om en uke... og jeg vet alt om at det er vanskelig å bare gå der og vente...

Lykke til!!!

I dag er jeg 29+5 og kjenner skatten herje rundt inni magen min :o)

Jeg ville ha ventet minst en uke jeg hvis du ønsker å se om det er noe hjerteaktivitet ennå. Nå kan de bare se evt. anlegg til et foster men ikke om det utvikler seg som det skal.

Selv ble jeg hvertfall kjempebekymret på noen tidlige ul'er fordi legen ikke kunne se hj.aktivitet. Var først 9 uker på vei før vi så dette.

Lykke til!

Gratulerer med graviditeten! Jeg ligger 2 dager før deg i løypa.. ;-)

Sist jeg var gravid endte det med MA (er det Missed Abortion?) - eller sp.abort, i alle fall opplevde også jeg at de ikke kunne se noen inni fostersekken på UL den gangen. Det var fælt! Siden barnet absolutt var ønsket, ventet de til jeg hadde tatt hcg og de tok minst 2 UL til for å være helt sikre.

Jeg har diabetes og er derfor nå allerede igang med kontroller og oppfølging, og de ville tilby meg UL igår siden det gikk galt sist. Jeg nektet! Først og fremst fordi mannen min var utenbys og jeg ikke orket tanken på å være alene med legens evt. bekymrede ansiktsuttrykk over ikke å se noe på skjermen. Jeg kjente at all angst fra sist bare veltet opp igjen.. Så vi skal tilbake, sammen, om nesten to uker, 7+5, og få UL da. Jeg kommer nok til å være helt kvalm av bekymring, så gleder meg også til å få det overstått.

Uansett, ville bare si a jeg kjenner meg igjen i din utålmodighet - men så lenge det ikke er tegn til at noe er galt, ville jeg ventet til de kan se litt mer. Er ikke uke 8 vanligst?

Lykke til!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...