Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ut en liten tur imorgen og etter å ha hatt mer enn nok melk har jeg nå veldig lite spesiellt i den ene puppen,har fryseren full av mm, men hun nekter å ta det. spiser bare om det er ferskt og siden jeg nå har så lite får jeg ikke til å pumpe nok som kan stå i kjøleskapet. pappan må ha litt å gi om hun våkner og jeg litt om morgenen (skal drikke 3 glass vin tenkte jeg)

om jeg kjøper mme og gir kan hun foretrekke det framfor puppen da?

jobber med å få opp produksjonen igjen og vil virkelig ikke begynne med mme, men er det greit å gi litt av og til en sjelden gang? spesiellt nå som det er litt lite melk ( vaskelig å få henne mett nå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn innimellom er det ingen fare. Ellers ammingen godt igang eller? da er også faren for sugeforvirring hvis det gis flaske noe mindre. Men man kan jo bruke kopp for å unngå det.

For å øke kan du bruke hjelpebryst med mme - les på ammehjelpen.no amming fra a-å hjelpebryst ;-)

Skrevet

mme av og til skader ikke på melkeproduksjonen, bare du ikke gjør det til en vane. jeg var livredd for å gi mme for å risiskere å miste ammingen, men hun fikk det hver gang jeg lot henne være hjemme (1-2 måltider per uke). nå er hun 7 mnd og jeg har fremdeles masse melk, så det har gått helt greit.

med mme blir ungen mett for akkurat det måltidet, men hun blir jo sulten igjen så du vil ha masse anledninger til å øke melkeproduksjonen. det som er verre er hvis hun blir avhenging av flasken og ikke vil ha brystet ditt lenger, så bare vær litt obs på ikke venne henne til å ta tåteflasken, selv om du har din egen morsmelk i den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...