Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 når dere startet på cerazette, ble dere dårlige i magen da?? ble det etter 1 dag jeg, men vet ikke om det er tablettene, eller bare omgangs-syke... så i ett tidligere innlegg at noen hadde reagert på magen med de...
BettyBoob Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 jeg ble ikke det, men jeg fikk så mye uregelmesside blødninger at jeg slutta etter 4 mnd....
mozart Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 jobber selv i apotek, og det er ikke uvanlig at man blir litt kvalm av å ta hormon-preparater. fortsett med det 1-2 dager å se det an. blir du absolutt veldig dårlig så kontakt legen å bytt til annen pille. det er mange som bytter på pillene på grunn av bivirkninger.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Jeg har gitt opp hele greia med Cerazette. Har blødd konstant i snart sju uker, så i forgårs tok jeg min siste pille og har bestemt meg for å få satt inn en hormonspiral i stedet. Noen her som vet om det er vanlig å blø mye av den i starten?
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Jeg har gått på Cerazette i 3 mnd nå, og har bare gode erfaringer. Ingen bødning, vondt i magen eller andre bivirkninger. Så jeg tror dette må være veldig individuelt.
Katta&Eira Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Til frk Anonym som lurte på hormonspiral: Noen av de som får satt inn hormonspiral mister blødningen totalt eller delvis. (Men ikke som ved p-sprøyte, for da forsvinner blødningen fordi syklusen blir stoppet) Kobberspiral sies å øke blødningene og smertene noe, men det er selvsagt individuelt. Det gjelder jo alle typer prevensjon.
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 gikk på cerazette i 5mnd. hadde vanlig mens hver mnd. men denne gangen har jeg hatt mensen 2 ganger på 2uker. så jeg kutta de ut og begynte med yasmin i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå