Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Jeg har fylt ut permisjonskjema på jobb i dag. Det skal leveres senest 6 uker før du skal gå ut i permisjon. (du går ut i permisjon 3 uker før fødsel) om du velger 80% lønn, har du 48 uker permisjon+ 5 uker ferie og far 6 uker permisjon. Du må skrive opp når du skal ha ferie. Du må skrive når far skal ha permisjon. Det er lurt å ta en kopi så du har til far skal ut i permisjon. Han må søke på eget skjema til sin arbeidsgiver. Du trenger personnr til dere begge til utfyllingen av skjemaet. avtal med arbeidsgiver om de eller du må ringe trygdekontoret og varsle og barnets fødselsdato.
rødhette* Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Ferien kan man søke om å få overført til senere da... Og far kan få mer enn 6 uker. Far har krav på minst 6 uker, men kan få mye mer hvis man vil det.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 mente som forslag, heldig du om du kan overflytte ferien til etter permisjonen, det kan ikke jeg, komunalt ansatt, måtte ta den i/ved permisjonsjonslutt og som sagt far kan jo søke lengre tid og mor forkorte.
rødhette* Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Jeg er også ansatt i kommunen. Har fått bekrefta at ferien skal avtales senere. Uansett har man krav på å få overført minst 2 ferieuker til kalenderåret etter, så det kan de ikke nekte deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå