*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 En som svarte i et annet innlegg at det hadde vært flere ulykker med bruk av det... Jeg bruker det, men er ikke så "trygg" på den ennå... Liker ikke å spenne henne fast, men resultatet er at hun og vi sover MYE bedre... Lurer derfor på HVA slags ulykker det har vært? Er det noe man kan forhindre?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Jeg bruker Babysafe OG jeg spenner fast... Lurer også på det med ulykker som nevnes i et annet innlegg her!
så var vi 4 Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 nå aner ikke jeg noen ting om slike babysafere men hva skjer hvis det brenner og dere må ut i ei heidundrende fart? er de lett å løsne eller?
LivetErEnLek Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Tror hun skom skrev det, gjorde det for å lage litt oppstyr. Jeg ble anbefalt babysafe på hs, og tror nok ikke de hadde anbefalt dette dersom den ikke var trygg. Dessuten så vet jeg at det ikke stemmer dette at de er tatt av markede. Er ikke noe problem å få løsnet dersom man skulle trenge å gjøre det i full fart
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Hei Jeg har hørt at noen får litt dårlig samvittighet når de bruker babysafe og ikke strammer til nok. Da er det jo fare for at barnet skal vikle seg inn i snorene og kveles. Jeg mener at det ikke er farlig og bruke babysafe så lenge man gjør det riktig!!!
Blomman Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Det har vært kvelningsulykker ved bruk av det, men tror disse har vært pga feilproduksjon eller at de er festet på en feil måte- alt jeg vet.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2006 Okey! Kvelning kan ikke skje på den måten jeg har festet det hvertfall... Men det med brann har jeg tenkt (mye) på.... Jeg har vel kommet til konklusjonen at det er relativt kjapp å løsne, kun en klips. Om det haster skikkelig er det bare å dra ungen opp med selen på. Da følger madrassen med, men den sitter løst.... Men man kan vel aldri sikre seg mot brann.... Liker som sagt ikke å feste hun, men vi sover jo SÅ mye bedre...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 Fester du den bare rundt madrassen?! Jeg tror det er anbefalt å festen den under senga også... Ellers kan babyen faktisk klare å snu seg med madrassen på ryggen, visstnok. Det vi fikk beskjed om i butikken da vi kjøpte den, i alle fall... Jeg synes faktisk ikke det er så ille å feste gutten min, jeg. Han klager ikke over det. Synes det virker som om han sover bedre når han slipper å ligge opp ned/på tvers eller på en eller annen finurlig måte i senga.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2006 Ja, har den bare rundt madrassen... Har aldri tenkt på at det går an for henne å snu seg da jeg.. Hmm, det må jeg sjekke opp litt. Er det tilfelle, så skal den rundt sengen og!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 Jeg fikk beskjed på fru lyng om at de ikke solgte den mere pga en kvelningsulykke i holland... Så da antar jeg at babyen har viklet seg inn på en eller annen måte... Ikke for å lage "styr" at jeg sa det, bare videreformidler info... Er på jakt etter en selv, så er ikke imot bruken av babysafe! Men det må jo være et poeng å feste den riktig ja, for å forhindre ulykker.
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #11 Skrevet 6. desember 2006 Hverken fru lyng, barnas hus eller baby shop (de skulel hvertfall kutte det ut) selger sånn sele lenger. Det har skjedd flere kvelningsulykker og mange fester de feil så de føler ikke at det er et trygt produkt å selge.
mamma_74 Skrevet 6. desember 2006 #12 Skrevet 6. desember 2006 Jeg var i kontakt med flere butikker i går, jeg er desperat etter en slik en, nemlig:-) Barnas hus (Alna) og Fru Lyng (CCVest) påstår det er forbudt, og selger det derfor ikke. Rudo (Grønland) og Babyshop (i Oslo sentrum) selger det og stiller seg fullstendig uforstående til det de andre to butikkene sier. Så det var jo også noe å bli klok på. Men til de som er interessert; Rudo har fra en forhandler som heter Lingaard til 398-, og Babyshop har en fra BabyDan til 499-,.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #13 Skrevet 6. desember 2006 Jeg kjøpte babysafe på babyshop i går, spurte om dette og de har ikke tenkt å slutte å selge babysafe! Så det du sier her er ikke riktig mami 87.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #14 Skrevet 6. desember 2006 Du stella polaris: Jeg skrev tidligere et svar paa et innlegg som gjaldt babysafe. Jeg svarte at det ikke var i salg lenger, har vært paa fru lyng og fikk beskjeden om at den var tatt ut av markedet pga ulykker. "tror hun sa det for aa lage oppstyr"... Hvor gammel er du? Jeg er her inne for aa faa og gi nyttige opplysninger. Det er ikke rart det blir krangling her inne naar saanne som du har den innstillingen. Jeg blir oppgitt..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #15 Skrevet 6. desember 2006 Jeg har to typer poser. Den ene har jeg kjøpt på sparkjøp til 99kr. Den er det snorer på siden som jeg knyter fast i sprinklene. På den ene siden har jeg knytt veldig godt fast, og på den andre knyter jeg opp og igjen når jeg legger/tar opp snuppa. Snorene er ikke lange. Den har en trykknapp på hver skulder, så ved evt brann er det veldig raskt å dra henne ut av posen. På den andre posen, som jeg kjøpte for 299kr i en Skeidarbutikk med babyavdeling, var det ikke noen festemekanisme, men der sydde vi på ei hempe på hver side. Da er alt vi trenger to kort biter med et bredt bånd eller noe, med en klips i ene enden.. Da er det jo kul umulig å få til noe kvelning... Man må jo ikke på død å liv ha snorer som går rundt omkring overalt....
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #16 Skrevet 6. desember 2006 jeg kjøpte babysafe fordi lillegutt sover så urolig i senga og spenner av seg dynen. Men buker bare selve posen og ikke selen. Synes sele er unødvendig. Han klarer ikke bevege seg skikkelig når han ligger inni posen. Men det kan jo foradre seg når han begynner å reise seg. Han er 8 måneder nå
LivetErEnLek Skrevet 6. desember 2006 #17 Skrevet 6. desember 2006 Da beklager jeg. Vet bare at det er mange her inne som kommer med den dype påstander uten å ha noen saklig info, bare for å skape litt oppstyr, og som kjent er disse ofte anonyme.... Hadde du skrevet under med nick, hadde jeg nok tenkt anereldes, men beklager som sagt hvis du ble fornærmet. En annen grunn til at jeg trodde det var bare tull, var at jeg samme dag hadde kjøpt en babysafe selv. Og til din informasjon, så er jeg 33 år.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #18 Skrevet 6. desember 2006 Du kommer med uriktig informasjon da, så det er ikke rart vi reagerer. Babydan posen er testet og godkjent, festene er så langt ned at den er sikker. Men det er klart selene skal festes godt. Det er jo like farlig å ikke feste barnet i feks. bilstolen eller vogna på en forsvarlig måte. Det meste er farlig hvis det ikke brukes riktig. Det er dårlig av deg å komme med informasjon som ikke er rett, babysafe har reddet nattesøvnen vår:-) På babyshop hvor jeg kjøpte mine viste de meg hvordan den skulle festes, hvor stram osv. Spør om de kan vise dere hvis dere er usikre!
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 6. desember 2006 #19 Skrevet 6. desember 2006 Jeg tror nok du må ha stramme seler om du skal spenne henne fast, om ikke kan hun klare å vikle seg inn i selene. Da mannen min var liten ble han liggende under madrassen pga babysafen...den var festet rundt madrassen. Søsteren min klarte å reise seg opp med den og hele madrassen på ryggen..(komisk da..) Jeg prøvde babysafe på gullet i 2 min, han hyyyylte som en gris fordi han var vant å ligge på siden, så jeg velger å la han ligge som han vil og det funker fint her:) Tar dynen over han når han er sovna. Har også et helseteppe i senga som jeg har tatt band gjennom og knytt nederst i sprinklene, så drar han det ikke opp og på hodet. Så er det varmt har han bare teppet på og er det kaldt har han begge deler:)
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #20 Skrevet 6. desember 2006 anonym litt lenger opp her jeg var på jakt etter dette selv for en stund tilbake og hørte da med flere butikker. De på babyshop sa at de i utgangspunktet hadde (var utsolgt da jeg var der) men at de kom til å slutte med det i nærmeste fremtid fordi det hadde vært endel ulykker med de posene. Regner med at de ikek hadde løyet om det, å når både barnas hus og fru lyng i tillegg har sluttet å selge det så tar jeg ikke sjansen på å kjøpe det heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå