Gå til innhold

Blir det vanskelig å få jobb?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer nok litt an på. Selv har jeg høyere utdannelse og bor i et lite samfunn der barneskolen (som kona til en av mine sjefer er rektor for) er avhengig av alle barna i bygda, inkl mine. Uten jobb flytter vi, og da står jo jobben til sjefens kone i fare også... Om du skjønner.

Men før jeg fikk denne jobben var jeg under utdanning. Så dette er den første langvarige jobben jeg har (bare hatt sommerjobber før denne) om man ser bort fra skolegangen da.

Mitt inntrykk er at mange heller vegrer seg for å ansette nyetablerte damer, siden det er større sannsynlighet at de skal ut i fødselspermisjon enn en alenemor. En annen ting er også det at mange alenemødre ofte strekker seg lengre i forhold til jobben og er utrolig flinke til å være effektive og strukturerte. Det å være alenemor er en erfaring mange ser på som en styrke heller enn en svakhet, men klart at det er nok eksempler på det motsatte også. Du får bare finne ut hva du vil søke på og slikt.

Og til syvende og sist er du ikke pliktig til å opplyse om at du er alenemor heller. Men det er nok mye større sjanse for å bli forbigått om man sier man er gravid.

Hva med å gå inn på de sider der det er aleneforeldre og spørre hva deres erfaringer er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...